Шумно огласеният предварително "Черен петък" мина вчера вяло, с малко промоции от страна на търговците и донесе доста разочарование на хората, които се предовериха на рекламите.
В моловете голямото блъскане беше повече по паркингите за свободни места, отколкото в търговските обекти, а най-големите опашки се извиваха само в зоните за хранене, установи екип на "Монитор".
Клиентите обикаляха в петък от магазин на магазин в търсене на стоки с орязани цени, но рекламите за намаления се оказаха твърде преувеличени.
Наша проверка установи, че модни в момента поли се продават на същата цена, както и в обикновените петъци - все по 65 лева, въпреки че клиентите се подмамваха с атрактивни обяви отвън.
Зимните дрехи на големите международни модни марки пък изобщо не бяха влезли в списъка на промотираните стоки, макар че идеята е да се продават изгодно в този ден качествени и търсени вещи, а не залежали артикули.
Въпреки това тениските и други летни дрешки бяха сред малкото стоки с редуцирани цени, като намалението беше от порядъка на 20% вместо обещаваните 50 - 60 на сто.
Популярният сайт за пазаруване в Централна и Източна Европа Fashion Days две поредни седмици пък лансира една и съща намалена стока.
Артикулите на световните марки, достигащи до 80% намаление, циркулираха миналия и този петък.
Въпреки анонси от рода на "Няма да повярваш! Black Friday приключението продължава!" потребителите бяха подведени с дрехи и аксесоари, предлагани в предното издание на кампанията.
Междувременно Комисията за защита на конкуренцията глоби с почти 552 бона румънската компания "Данте Интернешънъл" във връзка с рекламната кампания "Черен петък" през миналата година. Това е 4 на сто от размера на приходите на дружеството за 2013 г.
КЗК установява, че при рекламната кампания "Черен петък" поведението на дружеството не съответства на добросъвестната търговска практика при определянето на цените и прилагането на отстъпки за промоционалните продукти.
Рекламните послания "Black Friday - денят с най-много и най-големи намаления през годината" и "Само днес получаваш най-много и най-големи отстъпки през годината" като част от кампанията "Черен петък" заблуждават потребителите.
Става дума всъщност за сайта emag.com, който и през тази година беше сред най-активните участници в тазгодишния Вlack Friday. Рано сутринта вчера беше изключително трудно да се влезе в онлайн магазина, за който трябваше да се направи предварителна регистрация, за да няма "блъсканица".
За старта са били регистрирани 100 000 посетители, а в първите 10 минути на кампанията българските потребители са направили 12 000 поръчки, като на секундата са се продавали 20 продукта, похвалиха се от emag.bg.
Към 16 часа вчера са били изтъргувани повече от 90 000 продукта на стойност 11 млн. лева, повече от 8500 детски и бебешки продукти, 2800 телевизора и над 15 тона храна за домашни любимци.
В "Черния петък" купувачите атакуваха и магазините за черна и битова техника, където сделките дори и с по-малко намаление ставаха бързо, като най-търсени бяха отново телевизори, таблети и лаптопи.