"В регионалната политика бързо стават само лошите неща. Хубавите неща изисква планиране и преминаване през различни фази на инвестиционния процес“. Това каза министърът на регионалното развитие
Андрей Цеков в ефира на bTV.
"Моята амбиция е да правим правилните неща, да положим основите, върху който да стъпят тези, които ще дойдат след нас“, допълни Цеков.
Относно заканата на лидера на ГЕРБ Бойко Борисов да има смяна ни министри, когато премиерския пост на ротационен принцип поеме Мария Габриел Цеков каза: "Очаквам през март да има сериозни разговори за бъдещето на кабинета, аз лично нямам притеснения“.
Той коментира и идеята на опозицията в парламента да продължи да внася вотове на недоверие към кабинета, след като първия не мина.
"Това правителство съществува с една основна цел – да отстои европейския цивилизационен избор на България, да завърши евроинтеграционните процеси чрез присъединяване към Шенген и еврозоната. И разбира се този европейски цивилизационен избор поражда опозиция срещу този ни избор – в лицето на популистки партии, които искат да отклонят България от този път“, смята Цеков.
Капаните в пътното ни строителствоСпоред министъра регионалната политика на България е заложник на редица проблеми – обективни и субективни.
"Обективните са, че България дълго време не е имала възможност да инвестира достатъчно в инфраструктура – в резултата на икономическото ни развитие. Републиканската ни пътна мрежа е близо 20 000 км. От тях по оценка на Агенция "Пътна инфраструктура“ (АПИ) 28%, или 5600 км изискват основни ремонти. И това е обективно наследство от миналото“, уточни Цеков.
По думите му сред субективните фактори е подходът към регионалната политика – липсата на планиране.
"Възлагани са договори, без да има завършени териториално-устройствени процедури, без да има извършено отчуждаване, което много забавя след това строителството. Имаме договори, които са сключвани в условията на съмнителна законосъобразност. Най-класически пример са инхаус договорите“, допълни регионалният министър.
Какво показа проверката на асфалта по магистралитеВ края на лятото Министерството на регионалното развитие започна проверка на асфалта по магистралите и скоростните пътища.
"Това, което направихме, за разлика от нашите предшественици, е, че започнахме проверки на пътни участъци, които са в гаранционна поддържка, т.е. ако открием дефекти, изпълнителят ще е длъжен да ги отстрани. В рамките на месец проверихме 20 пътни участъка, при които в 50% няма проблеми. При 11 пътни участъка беше установена намалена дебелина на асфалтовата покривка, дефекти по пътни съоръжения – мостове и виадукти. Поканили сме изпълнителите да отстранят тези недостатъци“, обясни министърът.
Той подчерта, че е ключово държавата да упражнява правата си, докато ги има - преди изтичането на гаранционния срок.