Министър Стоянова: ЖП мрежата може да бъде разделена на 3 лота 

Автор: ИА Фокус
Коментари (0)
17:30 / 02.12.2024
713
Може би нямаме политическа подкрепа, но търсим обществено и професионално съгласие да започнем промени в железопътния транспорт. Това заяви министърът на транспорта и съобщенията Красимира Стоянова по време на отворена експертна дискусия, проведена днес в сградата на МТС.

Темата бе предстоящата процедура за възлагане на обществени превозни услуги с железопътен транспорт. Своите мнения и препоръки изложиха представители на МТС, синдикални организации, автобусния бранш, научните среди, експерти, журналисти и обществени личности. В срещата взеха участие и бившите транспортни министри Николай Василев и Петър Мутафчиев. Преди дискусията министър Стоянова проведе работна среща със синдикатите по същата тема.

"Националният план за възстановяване и устойчивост предвижда комплекс от реформи и инвестиции, които за железопътния сектор са закупуване на нов подвижен състав, нов закон за железопътния транспорт и провеждането на конкурентна, тръжна, недискриминационна процедура за възлагане от страна на държавата на договор за пътнически превози“, отбеляза министър Стоянова.

"Груба грешка би било в това ограничено време ние като министерство да бездействаме“, заяви министър Красимира Стоянова в отговор на президентите на КНСБ и КТ "Подкрепа“ Пламен Димитров и Димитър Манолов, че не сега е моментът за толкова сериозни решения, за които трябва да се носи политическа отговорност.

В новата процедура се планира железопътната мрежа за пътнически превози да бъде разделена на 3 обособени позиции (лотове) - София – Пловдив – Бургас, София – Горна Оряховица – Варна и всички останали. Следващият договор за жп пътнически услуги ще е 8-годишен за всеки лот, а не както досегашния 15-годишен. Очаква се договорът да започне да действа ефективно от 01.01.2026 г.

Участниците в дискусията се обединиха около мнението, че конкуренцията ще създаде по-добри условия както за пътниците, така и за железопътните работници. От автобусния бранш подчертаха, че либерализацията на жп транспорта е неизбежна и въпросът не е дали ще се случи, а кога.

Представителите на синдикалните организации изразиха становище, че цялата жп мрежа трябва да бъде възложена на 1 участник. По думите им така ще бъде избегнат рискът печелившите линии да бъдат отдадени на частни превозвачи, а губещите - на БДЖ.

"БДЖ-Пътнически превози ще бъде равнопоставен участник и ще има възможността да участва в процедурите и за трите лота“, поясни министър Стоянова и изтъкна, че колективното трудово договаряне ще бъде запазено. "Всички заети в БДЖ-ПП ще запазят своята работа, възнаграждения, както и социални придобивки“, каза още министърът.

Виж коментарите (0)

Още по темата (295):
11.12.2024 БДЖ въвежда нова билетна система 
27.11.2024 БДЖ пуска в движение чисто нов локомотив, ще пътува от София за Бургас
27.11.2024 Три години след поставянето им, автоматите за билети в БДЖ все още не
работят
18.11.2024 Синдикатът на железничарите настоява за спешна среща с транспортния
министър
18.11.2024 Шеф в БДЖ: Работим за по-бързо и комфортно пътуване с влаковете
08.11.2024 Транспортният министър: Инвестициите в жп инфраструктура надхвърлят 3 млрд. лева
Още новини от Национални новини:
Официално! Зелена светлина за България и Румъния за сухопътния Ше...
Синоптик: Снегът идва и ще натрупа
ПП: Операцията срещу Лъчезар Ставрев се прави заради Закона за съ...
Ето какъв е средният осигурителен доход за октомври
Млад шофьор от Бургас си помисли, че на него няма да му се случи
Борисов: Асен Василев пречи всячески да се направи правителство


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).