Министър Стоянова: ЖП мрежата може да бъде разделена на 3 лота 

Автор: ИА Фокус
Коментари (0)
17:30 / 02.12.2024
831
Може би нямаме политическа подкрепа, но търсим обществено и професионално съгласие да започнем промени в железопътния транспорт. Това заяви министърът на транспорта и съобщенията Красимира Стоянова по време на отворена експертна дискусия, проведена днес в сградата на МТС.

Темата бе предстоящата процедура за възлагане на обществени превозни услуги с железопътен транспорт. Своите мнения и препоръки изложиха представители на МТС, синдикални организации, автобусния бранш, научните среди, експерти, журналисти и обществени личности. В срещата взеха участие и бившите транспортни министри Николай Василев и Петър Мутафчиев. Преди дискусията министър Стоянова проведе работна среща със синдикатите по същата тема.

"Националният план за възстановяване и устойчивост предвижда комплекс от реформи и инвестиции, които за железопътния сектор са закупуване на нов подвижен състав, нов закон за железопътния транспорт и провеждането на конкурентна, тръжна, недискриминационна процедура за възлагане от страна на държавата на договор за пътнически превози“, отбеляза министър Стоянова.

"Груба грешка би било в това ограничено време ние като министерство да бездействаме“, заяви министър Красимира Стоянова в отговор на президентите на КНСБ и КТ "Подкрепа“ Пламен Димитров и Димитър Манолов, че не сега е моментът за толкова сериозни решения, за които трябва да се носи политическа отговорност.

В новата процедура се планира железопътната мрежа за пътнически превози да бъде разделена на 3 обособени позиции (лотове) - София – Пловдив – Бургас, София – Горна Оряховица – Варна и всички останали. Следващият договор за жп пътнически услуги ще е 8-годишен за всеки лот, а не както досегашния 15-годишен. Очаква се договорът да започне да действа ефективно от 01.01.2026 г.

Участниците в дискусията се обединиха около мнението, че конкуренцията ще създаде по-добри условия както за пътниците, така и за железопътните работници. От автобусния бранш подчертаха, че либерализацията на жп транспорта е неизбежна и въпросът не е дали ще се случи, а кога.

Представителите на синдикалните организации изразиха становище, че цялата жп мрежа трябва да бъде възложена на 1 участник. По думите им така ще бъде избегнат рискът печелившите линии да бъдат отдадени на частни превозвачи, а губещите - на БДЖ.

"БДЖ-Пътнически превози ще бъде равнопоставен участник и ще има възможността да участва в процедурите и за трите лота“, поясни министър Стоянова и изтъкна, че колективното трудово договаряне ще бъде запазено. "Всички заети в БДЖ-ПП ще запазят своята работа, възнаграждения, както и социални придобивки“, каза още министърът.

Виж коментарите (0)

Още по темата (307):
28.03.2025 Промени в разписанията на влаковете
27.03.2025 След владетелите е ред на възрожденците: Ето как БДЖ кръщава новите
локомотиви
07.03.2025 Мартин Ангелов оглавява "Холдинг БДЖ" ЕАД
06.03.2025 Нови правила за безопасност в жп транспорта
21.02.2025 Рокади по високите етажи на БДЖ и НКЖИ
18.02.2025 БДЖ купи автомати за билети преди пандемията, работят от вчера
Още новини от Национални новини:
Здравният министър: Чуваме исканията на медицинските специалисти
Източиха 20 400 лева от сметката на възрастна жена
Магистратите ще се наложи да почиват на по-високи цени във ведомс...
Силви Кирилов за случая с болничния отпадък: Невъзможно е да се д...
Първият български изтребител F-16 Block 70 вече е у нас
Катастрофата със загинало дете: Водачът на ТИР-а е бил осъждан за...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).