Строителството не спря, с усилията на хиляди работници тази година беше година на строителство, строят се както магистрали, така и пътища. Това каза по бТВ министърът на регионалното развитие
Петя Аврамова. Ремонтът на тунел "Витиня" е започвал през 2018 г., оказало се е, че има кухини между облицовките и това е било опасно.
Ще бъде пуснат в експлоатация през 2021 г. януари, сигурен и безопасен тунел. 2/3 от тунел "Железница" на магистрала "Струма" е прокопан, 2022 г. е срокът, в който да бъде пуснат най-дългия тунел в България. Текат процедури е ще бъдат избрани изпълнители на Кресненското дефиле, това е последният участък на "Струма", каза министърката.
В петък предсрочно с 6 месеца са пуснати са 11 км от магистрала "Европа", Драгоман-Сливница. През 2022 г. трябва да приключи и и строителството на Калотина-Драгоман, а от Сливница до Северната скоростна тангента се извършва проектиране и отчуждаване на земи.
От "Тракия" ще бъдат ремонтирани 52 км, 40 км са от Чирпан до Стара Загора, които имат нужда от сериозна рехабилитация. Няма как да затворим цялата магистрала, продължаваме и в началото на 2021 г. Този участък е строен 2007 г., изтекли са отдавна гаранционните срокове, но така или иначе държавата осигури 92 млн. лв. за ремонта им, каза Аврамова.
COVID-кризата е в цял свят. Смятам, че мерките са достатъчно, просто българите трябва да ги спазваме. Спрете се, вразумете се, нека за известно време да ограничим социалните си контакти. Така ще помогнем на всички лекари.Това призова регионалният министър
Петя Аврамова.
Ходете до магазина, на работа, в парка, но ограничете срещите си, апелира още тя.
"Най-лесният вариант е да бъде затворена държавата, да спре да работи икономиката. Тогава ще се появят други сериозни проблеми. Балансът, който правителството търси, е да работи икономиката и в същото време всички ние като отговорни граждани да се справим с мерките, а те са елементарни", коментира Аврамова.