Минаваме на евтин салам и сирене с палма | ||||||
| ||||||
През последните две години обаче трайно се е променила тенденцията за консумация на месни продукти и вместо на деликатесните продукти българите все повече наблягат на възможно най-евтините малотрайни колбаси, констатират от асоциацията. При млечните продукти ситуацията е аналогична, там пък около 60% от продажбите са на ментета с палма. Останалите са истински сирена, кашкавали и други млечни продукти, съобщи Димитър Зоров, който ръководи асоциацията на млекопреработвателите. Производителите не могат да си позволят повишаване на цените, ще се наложи да продават на границата на производствените разходи или дори да бъдат в някаква степен на загуба, каза още той. Млекопреработвателите няма да пипат цените, защото очакват кризата да отмине скоро и те да продават на реалните цени, без да са изгубили клиентите си. За да запазят позициите си на пазара, много фирми се принуждават да продават продукти с растителни мазнини, смята Зоров. Цената на тока няма да доведе веднага до поскъпване на повечето стоки и услуги, съобщи вчера Марияна Кукушева, заместник-председател на Съвета на браншовите организации при Търговско-промишлената палата. |