Млади семейства и фамилии с деца, както и наскоро пенсионирани европейци предпочитат да отмарят по Българското Черноморие, показва още анализът. Страната ни се утвърждава като желана дестинация за морски туристически пътувания на хора във възрастовата група от 25 до 45 години. Макар България да разчита основно на морския туризъм, който формира около 70 на сто от приходите в бранша има проблеми, който забавят развитието му. Неконтролираното строителство на туристически курорти и превръщането на бреговете в каменни е истинска заплаха за морския туризъм.
Междувременно Европейската комисия подготви нова стратегия в подкрепа на крайбрежния и морския туризъм в Европа. Тя ще бъде обсъждана днес на конференция, организирана от гръцкото председателство в Атина. В стратегията, в която се признава потенциалът на сектора за устойчив растеж и създаване на работни места, са очертани 14 действия на ЕС, които целят да се помогне на крайбрежните региони да се справят с предизвикателствата, пред които са изправени, и да запазят сектора като важен двигател на синята икономика в Европа.
В морския туризъм работят почти 3,2 млн. души, които генерират брутна стойност от 183 млрд. евро за икономиката на Евросъюза.
Това е повече от една трета от брутния продукт на морската икономика на Стария континент. Туризмът е разрастващ се бизнес, през миналата година в 28-те страни от ЕС броят на нощувките в хотели или заведения от хотелски тип са достигнали 2,6 млрд., което е повишение с 1,6% спрямо 2012 г.
Освен това повече от половината леглова база в хотелите в Европа се намира в райони край морето.
В стратегията на ЕК се предлага да бъдат улеснени сътрудничеството и диалогът между всички заинтересовани от крайбрежния туризъм в Европа. Препоръчва се също така създаване на публично-частни партньорства, насърчаване на уменията и иновациите, стимулиране на екотуризма, както и създаване на онлайн наръчник за възможностите за финансиране, за да се подпомогне привличането на инвестиции.
Източник: в. "Монитор"