Министерският съвет прие наредба, с която се определя Държавния образователен стандарт за приобщаващо образование, изготвен от Министерството на образованието и науката според изискванията на Закона за предучилищното и училищно образование.
Там е уреден въпросът и за отсъствията на учениците. Педагогическите съвети в училище ще решават как да санкционират ученици, които имат над 15 отсъствия по неуважителни причини. Стандартът позволява една от мерките вече да бъде преместване в друга паралелка и едва след това - в друго училище. Учениците ще могат да отсъстват по уважителни причини до 10 дни - до 3 дни в една учебна година с разрешение на директора и до 7 дни с решение на Педагогическия съвет.
Съгласно даденото в наредбата определение, приобщаващото образование е процес на осъзнаване, приемане и подкрепа на индивидуалността на всяко дете или ученик и на разнообразието от потребностите им чрез активиране и включване на ресурси, насочени към премахване на пречките пред ученето и научаването и към създаване на възможности за развитие и участие на децата и учениците във всички аспекти на живота на общността. То се разглежда като неизменна част от правото на образование.
Наредбата урежда обществените отношения, свързани с осигуряване на приобщаващото образование на децата и учениците в системата на предучилищното и училищно образование, както и дейността на институциите за предоставяне на подкрепа за личностно развитие.
Стандартът урежда обща и допълнителна подкрепа за всички деца, като особена подкрепа ще получат децата със специални образователни потребности. В училище ще се привличат ресурсни учители, психолози, логопеди и други педагогически специалисти, ще има и помощник на учителя.
От допълнителни часове се нуждаят и децата, които не владеят български език, както и тези със затруднения в обучението. Часовете ще се провеждат включително и през лятото. В стандарта е уредена и подкрепата за деца с изявени дарби, като се предвижда да се осигурят квалифицирани специалисти за развитие на техния потенциал.
Регламентирана е подкрепата за деца в риск да отпаднат от училище, както и тези, подложени на тормоз. Залагат се и дейности за създаване на добър психоклимат в училище - превенция срещу насилието, преодоляване на проблемно поведение, както и награди и санкции за учениците и процедури при евентуални отсъствия.