ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Масови нарушения в зимните ни курорти | ||||||
| ||||||
Само през първите 3 дни на зимната контролна кампания - от 3 до 5 януари включително, служителите на "Фискален контрол“ са проверили 92 търговски обекта, като контролните действия в зимните курорти ще продължат до края на сезона. В рамките на кампанията данъчните инспектори са извършили т.нар. явно наблюдение, което означава, че те са се легитимирали и в продължение на два дни са присъствали в заведението или хотела. Така фискалните контрольори са проследили постъпленията, след което са ги сравнили с продажбите в предходни периоди. В проверките се е включил и т.нар. "таен клиент", чрез който безспорно е установено, че част от търговците не издават документи за извършените продажби. В осем от ресторантите проверяващите са констатирали и грешно начисляване на ДДС, което от 1 януари вече е 20%, а не 9%, както беше през последните няколко години. Служителите на НАП са издали предписания към тези търговци да направят необходимите корекции във фискалните си устройства, за да изпълнят изискванията на закона. В едно от проверените заведения на клиентите е издаван "служебен бон“, вместо фискален. Това е опит за избягване на изискванията за отчитане на продажбите, а предвидената затова санкция е "запечатване на обект“. В случай че потребител не получи фискален бон при заплащането на стока или услуга, има право да задържи плащането към търговеца до получаването на касова бележка. Това е предвидено в Закона за ДДС и цели засилване противодействието на укриването на приходи и на нелоялната конкуренция, както и гарантирането на потребителските права. Гражданите могат да осъществяват контрол върху отчитането на приходите и като използват мобилното приложение на приходната агенция – NRA Mobile, което сканира QR кода върху бележката. То може да се изтегли през App Store за телефони с операционна система iOS или през Google Play. Сигнали за неиздаване на касови бележки, фалшиви платежни документи или с липсващи реквизити, както и за други данъчни и осигурителни нарушения, могат да се подават на телефона на Информационния център: 0700 18 700 или по електронна поща на адрес: infocenter@nra.bg |
Още по темата: | общо новини по темата: 463 | ||||||||||||
| |||||||||||||
предишна страница [ 1/78 ] следващата страница |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Важно от "Бургасбус"! Променят маршрутите на няколко автобуса
16:08 / 07.01.2025
Ремонтът на горната част на "Александровска" явно няма да е скоро
11:24 / 07.01.2025
Много важна новина за бургаските шофьори!
10:04 / 07.01.2025
Жена пострада след инцидент в автобус на "Бургасбус"
09:19 / 07.01.2025
Ученик спаси кръста в Бургас
12:21 / 06.01.2025
Гмурна се за спасяването на 2 кръста в Царево и успя!
15:27 / 06.01.2025
Къща пламна в Айтос
10:04 / 08.01.2025
Актуални теми
Абонамент
Анкета