"Мартеница с кауза" подкрепя деца с акушерска пареза
Мартенички с благотворителна цел - това е темата на разговора ни с Имрен Гендж-Салатова в “Денят на Фокус" по Радио “Фокус". Поводът за гостуването й бе благотворителна кауза, свързана с 1 март- денят на Баба Марта. Тя е съосновател на Фондация “За нашето бъдеще", която подкрепя деца с акушерска пареза и с други медицински диагнози. Самата събеседничка има детенце, което страда от този вид пареза.
“Това е едно голямо предизвикателство за родителите. Моята дъщеря е на 3,5 г и липсата на достатъчно информация за състоянието й бе най-големият ни проблем.Болестта засяга движенията и сетивността на ръката - по време на раждане понякога се получава увреждане на нервите на ръчичката", обясни в какво се състои заболяването Салатова.
Мартеници, сувенири и картички, закупени от фондацията, подпомагат лечението и рехабилитацията на децата с акушерска пареза. Кампанията се организира за втора година. “Миналата година събрахме 6000 лв и осигурихме терапевтични дейности за 10 дечица, издадохме наръчник с доклади от Първата ни международна конференция, създадохме информационни материали за семействата на дечица с акушерска пареза", даде отчет за свършеното Салатова. Средствата са отишли и за закупуване на уреди за домашна рехабилитация. Деца със специални нужди също са били подкрепени от кампанията - с различни диагнози от парезата, уточни съоснователят на фондацията.
Кампанията е подкрепена от училища в цяла България. “Получаваме мартеници, картички за 8 март, изготвени от доброволци, предстои да бъдат разпространени на базара в Разград",каза още събеседничката. Кампанията се нарича “Мартеници с две сръчни ръчички".
Можете да изработите мартеници, които да бъдат продадени на благотворителния пазар в Разград. Всеки определя сам начална цена на продукта. Шумен, Плевен, Монтана, Панагюрище също се включват в инициативата с благотворителни базари.
Благотворителният мартенски конкурс, свързан с инициативата, се състои в публикуване на изработени от участниците продукти до 10 март в групата “Ръка за Ръка" във Фейсбук. Публиката гласува чрез лайкове за артикулите, които е харесала най-много, уточни Салатова.