Майка пред спешен кабинет: Гледката беше страшна, беше като филм на ужасите
"Бях подготвена какво ни очаква, но наистина беше като филм на ужасите. Опашки от кашлящи, болни деца". Това разказа Теодора Йорданова, която на Коледа е търсила спешна лекарска помощ за 6-годишната си дъщеря.
По БНР жената обясни, че са отишли до голяма столична болница, след като педиатърът не си е вдигал телефона.
"В двата часа, в които бяхме в болницата в опит да бъде прегледано детето, липсваше каквато и да е организация", казва майката.
По думите й голяма част от децата дори са били препращани от охраната.
"Почувствах се виновна затова, че детето ми е болно, каза Йорданова.
Тя разказа за отчаянието, което е видяла в родителите в болницата.
"Всички искат само пари, а не се дава никакво внимание. Страх ме е какво се случва. Всяка майка знае, че почти не остана болница, в която да не се плаща, дори за дете", коментира майката.
В крайна сметка детето е прегледано в частно заведение
"Гледката беше страшна. Постоянно прииждаха нови пациенти, във фойаето беше пълно с болни деца", добави бащата на детето Боян Трендафилов".
"Имаше 3-4 бебета с температура и кашлица, които докторът ги подмина", посочи още бащата и разказа как хората са звънели по телефоните в опит да намерят помощ, но без успех.
"Много малко са нормалните неща в системата на здравеопазването в България. Пациентите не знаят къде да търсят помощ. Хората трябва да се интересуват с кой лекар или медицински център работи личният лекар и да знаят къде да отидат в спешни ситуации през почивните дни", изказа мнението си пред БНР д-р Николай Христов, който практикува във Варна.
Според него друг проблем е, че 90% от случаите в спешните кабинети са за неспешни случаи.
"Има много проблеми в организацията на спешната помощ. Българинът е свикнал вечно някой да се грижи за него. Липсва пациентска култура", изказа мнението си той.