Магистрала "Тракия" неузнаваема!

Автор: Екип Burgas24.bg
Коментари (0)
17:02 / 04.02.2021
2739
В ремонта на двете платна в отсечката от 16,5 км от АМ "Тракия" между връзката за АМ “Марица" и п.в. "Чирпан – изток“ (от 168-ми до 184-ти км) се налага стабилизиране и подобряване на пътната основа. Това съобщиха при проверка на строителните дейности в участъка изпълнителният директор на "Автомагистрали“ Стоян Беличев и инж. Даниел Иваничков – директор на дирекция "Поддържане на пътна инфраструктура“ в Агенция “Пътна инфраструктура". Строителните дейности, които стартираха на 2 февруари, са част от започналия през октомври м. г. поетапен ремонт на общо 52 км от АМ "Тракия“ /от 156-ти до 208-ми км/.

За сравнение в предходните 12 км между п.в. "Белозем“ и п.в. "Оризово“ (от 156-ти до 168-ми км), които бяха ремонтирани в края на миналата година, пътната основа е била добра, без повреди и след премахване на износените слоеве асфалт, са направени локални ремонти, запълнени са фугите и пукнатините. Монтирани са метални и геокомпозитни мрежи и след това е положен нов асфалт, обясни инж. Даниел Иваничков

В участъка, по който се работи в момента, освен всичко това заради подпочвените води ще се наложи да бъде подобрена основата на пътя чрез усилването й с химически вещества и чрез метода “студено рециклиране" ще се осигури необходимата носимоспособност и водонепропускливост. Ще се стабилизира конструкцията и едва след това ще се положат основните пластове асфалт, допълни Иваничков.

В предишния участък между пътните възли "Белозем“ и "Оризово“ необходимостта от подобряване на конструкцията на настилката е била в рамките на 25 см, а в участъка, който се ремонтира сега, ще се достигне до дълбочина  60 см. Строителните дейности в отделните участъци са различни и поради това стойността на извършваните ремонтни работи сега е по-висока в сравнение с предходните 12 км.

От началото на ремонта са фрезовани около 4 км от пътна настилка. Работи се максимално мобилизирано, за да се използва хубавото време и по-високите температури, посочи инж. Иваничков. В момента на обекта работят 150 души, като в следващите етапи на работа ще станат 250. Ангажирани са над 200 товарни автомобила, машините ще се увеличават всеки ден в зависимост от вида работа, обясни Стоян Беличев. На място дейност извършват още 20 фрези, 15 багера, 10 рециклатора.

Едновременно се работи и в двете платна, както и по 9-те съоръжения в участъка, шест от които са големи, посочи инж. Иваничков. Сложен ще бъде ремонтът на надлеза над жп линията  при 175-ти км. В координация с НКЖИ е изготвен график за ремонтните дейности, така че да се осигури безопасността на пътуващите по жп линията.

По повод твърдения в социалните мрежи за дупка на съоръжението при 160-ти км на АМ "Тракия“, инж. Иваничков подчерта, че жп надлезът не е ремонтиран при обновяването на 12-те км между пътните възли "Белозем“ и "Оризово“ и това се вижда от старите неремонтирани тротоарни конзоли и мантинели. Ремонтът на надлеза изисква около 2,5-3 месеца работа при положителни температури и поради това той не е ремонтиран, допълни Стоян Беличев. Тази сутрин от пътноподдържащото дружество “Автомагистрали" ЕАД са запълнили дупката със студена асфалтова смес, а съоръжението ще бъде изцяло ремонтирано след обновяването на 16,5-километровия участък.

До два дни ще бъдат поставени допълнителни табели при порталната рамка за обходните маршрути през път II-66 Плодовотово - Чирпан, съобщи изпълнителният директор на "Автомагистрали“ Стоян Беличев. Сигнализацията е поставена съгласно наредба, но за улеснение на водачите ще се предприемат допълнителни мерки и при порталната рамка на 168-ми км ще бъдат монтирани табели  с описание на обхода. Призоваваме шофьорите да карат с повишено внимание и със съобразена скорост,  в противен случай, ако карат бързо, наистина могат да пропуснат указателната табела и отбивката, каза още той.

Стоян Беличев информира, че до края на март е срокът за приключване на ремонта в двете платна в участъка от 16,5 км. След това ще започне обновяването на следващите около 24 км от АМ "Тракия“ до Стара Загора.

Виж коментарите (0)

Още по темата (493):
19.09.2024 Специален анализ казва има ли нужда от трета лента на АМ "Тракия"
14.07.2024 Катастрофа край Карнобат: Задръстването на АМ "Тракия" е километрично, автомобили прегряват
20.05.2024 Заради ремонти на АМ "Тракия": Реорганизират движението в този участък в следващите дни
26.04.2024 Ремонтът свърши: Възстановиха движението по АМ "Тракия" в посока Бургас
06.04.2024 АПИ обясни защо не трябва да шофираме в аварийната лента
17.02.2024 Ограничават движението при 349-и км в платното за Бургас на АМ "Тракия"
Още новини от Национални новини:
Десетки работници на Енергото напускат - цели области могат да ос...
Луций Цезар или Гай Цезар? Разкрита е самоличността на статуята, ...
Андрей Райчев: В парламента има жалки усилия на оцеляващи хора да...
Meteo Balkans пусна пълна прогноза за времето за декември, снегът...
Кузман Илиев: Много важни се помислиха тези в парламента
На 76 години си отиде конституционният съдия Благовест Пунев


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).