Лъжат купувачите със стари телефони

Автор: Екип Burgas24.bg
Коментари (0)
10:06 / 25.10.2015
889
Дефектни телефони, таблети и лаптопи - това са най-честите оплаквания на купувачите в Комисията за защита на потребителите (КЗП). Рекламации се правят и заради проблем с битови уреди, с дрехи, обувки, потребителски кредити и други услуги. А резултатът е, че 70% от тези жалби са решени в полза на потребителите. Това съобщи вчера за "Труд" Константин Арабаджиев, член на КЗП.

Последният търговски "капан" за купувача са рециклираните телефони. "Засякохме случаи, при които търговци не уведомяват по ясен и разбираем начин клиентите си, че тези продукти не са нови, което ги заблуждава", каза Арабаджиев.

Практиката е производителите да залепват върху опаковката на рециклирания телефон или друго техническо устройство стикер с надпис RFB и PRE-OWNED (което информира, че той не е нов). У нас търговците поставяли върху етикетите на устройствата в магазините и на сайтовете си същия надпис, но изписан на кирилица РЕФЪРБИШ. "Въпреки че в повечето случаи думите са разпознаваеми, Законът за защита на потребителите задължава търговците да предоставят информацията за съществените характеристики на предлаганите от тях стоки и на български език", обясниха от КЗП. На купувача трябва да му бъде разяснено значението на този термин, тъй като за хора с недобро владеене на английски език или на техническа терминология информацията е неразбираема. В категориите REFURBISHED (обновени) и PRE-OWNED (втора употреба) попадат продукти, които са били върнати на търговеца от предишен купувач по някаква причина. След това им се възстановяват оригиналните параметри и визията. Но тъй като това не ги прави нови, обикновено се пускат на по-ниска цена от нормалната.

Мобилният телефон на столичанин се разваля, докато апаратът все още е в гаранция. Мъжът отива в офис на мобилния оператор, от който го е купил, и настоява да му го заменят с нов или да го ремонтират, както предвижда законът, разказаха от Комисията за защита на потребителите. 

Вместо това обаче от компанията му дават рециклиран телефон, а в протокола било записано, че апаратът е ремонтиран. Столичанинът подава жалба в КЗП, която в момента проверява случая. Преди година след оплакване на същия човек по сходен казус, комисията вече е санкционирала мобилния оператор.

Източник: Труд


Виж коментарите (0)
Още новини от Национални новини:
Депутатите си дадоха един час почивка, за да решат дали ще има бя...
Прокурорската колегия на ВСС допусна за изслушване Сарафов
Корнелия Нинова: Върнах се!
Делян Пеевски: Първият мандат е зачеркнат от ПП-ДБ, не от ГЕРБ
Данни показват: Българите ще похарчат над 100 млн. лв. за Черния ...
Главчев призова: Нека да не прехвърлят проблемите от болната глав...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).