Локум с вкус на боза и шоколад с чубрица сред кулинарните шедьоври на варненски студенти
Във Висше училище по мениджмънт – Варна се проведе третото кулинарно изложение “Food Innovation Exhibition", което представи уникални кулинарни продукти и разработки на студенти от специалностите "Гастрономия и кулинарни изкуства“ и "Хотелиерство и кулинарни изкуства“. Като част от дисциплината "Иновации и креативност в кулинарните изкуства“, студентите от Институт по кулинарни изкуства имаха задачата да създадат свои собствени нови продукти, както и да разработят оперативно тяхното внедряване в реални условия. Студентите трябваше да измислят свои авторски ястия с уникални рецепти, които не са използвани досега.
Част от младите кулинари се бяха концентрирали върху визуалното преживяване, свързано с тяхното изделие, а други наблегнаха на вкусови качества или нестандартна текстура, интересни съчетания на храни и продукти, както и елементи от националната си кухня.
По време на финалната част от изпита, младите шеф-готвачи трябваше да организират собствени щандове, на които да демонстрират иновативните си кулинарни продукти пред комисията за оценка, в състав шеф Хю Бутен – Директор на Институт по кулинарни изкуства, доц. д-р Мая Иванова – ръководител на Катедра "Туризъм“ и ас. Ирина Петкова – програмен директор на програмата "Culinary Arts Management" за стратегическия академичен партньор на ВУМ, Cardiff Metropolitan University.
Талантливите студенти представиха креативни кулинарни изкушения като съвременен прочит на локум с вкус на боза, шоколад с чубрица, мексикански сладолед (палета) от традиционни сезонни плодове, безглутенов сладкиш от моркови, пречистено масло с шафран, кристална сол с черен чесън, свеж желиран чай, смути от бананови кори и още много интересни и иновативни предложения.
Освен да презентират своите креативни продукти, младите кулинари трябваше да направят анализ на процеса от възникване на идеята, ценообразуване, маркетиране и оперативно внедряване. Интересен факт е, че макар и изложението да се провежда едва от три години, вече има продукти на студенти на Институт по кулинарни изкуства, които са реализирани както на българския пазар, така и в чужбина.