Павлова коментира, че това се налага, за да може да бъде по-справедливо заплащането за използване на пътища.
"Който пътува най-много, който най-много един вид руши, защото тежките камиони най-много компрометират настилката, да плаща повече. Това е едната страна на нещата и тук не трябва да има притеснение в българските граждани - за тези, които карат леки автомобили", добави още тя.
Министър Павлова уточни, че това няма да оскъпи ползването на пътищата от тях. "Тогава може би ще се покачи леко цената на винетката, но нека да кажем, че тя не е качвана от 5 години", посочи Попова.
"Тол-таксата, е за случаите, когато имаме определен участък, изграден от километър А до километър Б - определени километри, изградени от инвеститор, който предварително е платил за тяхното изграждане, на принципа изграждам, оперирам, трансферирам. Да уточним, че става дума само за нови пътни участъци, за да бъде изграден и построен такъв", допълни тя.
"Как да стане това, кога, за кои видове пътища и на каква цена, ще имаме отговор декември. Защото до ноември Световна банка трябва да направи целия този анализ, както и предложения за видовете, възможностите, начините за преход, включително необходимите законодателни промени, след което да се вземе решение и 2016 година, ако има такова да се реализира някоя от тези системи или комбинация от модели и да започне под някаква форма да се изпълнява. Реално преди 2017-2018-та година промяна по отношение на това как се използват и заплащат пътищата, няма и не очаквам да има. Дотогава ще си останем на винетки", каза още Лиляна Павлова.
Източник: Агенция "Фокус"
Още по темата (4): | |