Двамата заедно с мениджърските екипи на строителните компании обходиха подробно терените и уточниха преработените графици за крайното завършване на цялата магистрала през тази година.
В момента на ЛОТ 1 - участъкът от Оризово до Димитровград, работи екип от 92 археолози и работници. Mежду Агенция "Пътна инфраструктура" и Национален археологически институт с музей при БАН досега са подписани 3 договора за извършване на спасителни проучвания по трасето на ЛОТ 1 за проучване на 8 археологически обекта.
Към момента се извършва допълнително проучване на обект от късното Средновековие. Договорът между АПИ и НАИМ-БАН беше сключен на 20.03.2015 г. Разкопките бяха подновени на 04.04.2015 г. и ще продължат 45 дни при благоприятни климатични условия.
Ръководителят на археологическия екип Станимир Стойчев увери министър Павлова, че ще приключат с проучвателната си дейност най-късно до 20 май.
Върху 31,4 км по ЛОТ 1, трябва да се изградят 22 големи съоръжения - 8 селскостопански подлеза, 10 надлеза и 4 моста, както и да се направи реконструиране на напоителни системи, водопроводи и електрически далекопроводи.
По-голямата част от съоръженията вече са готови, но по други работата е възобновена едва сега. Изпълнителят на обекта беше категоричен, че ще бъдат положени максимални усилия в предстоящите топли месеци да бъдат изградени сложните съоръжения.
Министър
Лиляна Павлова беше категорична, че този път финалният срок за завършване на ЛОТ 1 е краят на септември и повече не подлежи на удължаване. Първоначално обектът трябваше да бъде завършен през късната есен на 2013 г., но оттогава досега пускът е удължаван няколкократно.
Физическото изпълнение на обекта към този момент е около 68%. Значително по-оптимистични са изгледите за ЛОТ 2 на АМ "Марица". Това е участъкът от Димитровград до Харманли. Физическото изпълнение на обекта е 85%, но въпреки това и той е в сериозно закъснение. Отсечката трябваше да е готова през ноември 2014 г.
В този участък почти напълно е приключила работата по строителството на 3 пътни възела, 10 надлеза, 13 подлеза и 2 паркинга.
В момента усилено се работи по завършването на моста на река Харманлийска. Извън тези съоръжения голяма част от 34-те километра са готови за полагане на последния пласт асфалт, увериха се министър Павлова и инж. Лазаров.
В процес на доизграждане са отводнителните системи, укрепването на скатовете край пътя и монтирането на мантинелите.
При запазване на темпото на възобновената работа обектът ще бъде готов до края на май, увериха строителите.