"Лидл България" ще открие най-малко седем нови магазина през тази година - в София, Варна и Пловдив. За столичните търговски обекти компанията търси да назначи 300 касиер-продавачи, съобщи на пресконференция Милена Драгийска, главен изпълнителен директор.
Веригата предлага стартова брутна работна заплата от 1260 лв., от които 60 лв. са под форма на ваучери за храна (нетно около 930 лв. + 60 лв. ваучер - бел. ред.). Компанията гарантира фиксирано увеличение след първата година и ръст след третата година до над 1600 лв. бруто с включени ваучери за храна (около 1300 лв. - бел. ред.), обяви Милена Драгийска.
По думите й веригата предоставя възможност за гъвкаво работно време, както и допълнително здравно застраховане. Свободните позиции за касиер-продавачи са отворени както за току-що завършили средното си образование, така и за пенсионери. Всички одобрени ще преминат през 6-седмично задължително обучение.
"Предлагаме най-високото заплащане в бранша в сравнение с преките ни конкуренти. Средната работна заплата във веригата е 1650 лв. Всеки десети в компанията е получил възможност за кариерно развитие по хоризонтала или по вертикала. Някои касиер-продавачи стават заместник-управители и управители на магазин, регионални мениджъри или започват работа в централата", обобщи Милена Драгийска.
Под 2% текучествоВеригата предлага широк спектър от професии, свързани с продажба и логистика, строителство и експанзия, стоково снабдяване и други.
"Разчитаме на световен опит и ноу-хау от 28 държави, в които присъства Lidl, включително и от централата в Германия. Имаме ежегоден шестцифрен бюджет за обучение на служители. Двадесет процента от висшите управленски кадри са хора, които са се върнали от чужбина. Над 34% е делът на жените на ръководни позиции в компанията. Заплащането е с до минута точност на изработените редовни и извънредни часове благодарение на електронното отчитане на работното време. Текучеството е под 2% на месечна база", обяви Драгийска.
Втора целенасочена кампанияВеригата започва масирана информационна и рекламна кампания по всички комуникационни канали, за да обяви свободните позиции, като посланията са диференцирани според възрастовите групи.
Това е втора целенасочена кампания на "Лидл България" за наемане на хора. През март миналата година дружеството за първи път прибегна до непознат до този момент ход, като обяви публично заплатите, които ще дава за новоназначени продавачи в столицата - бруто 1000 лв. на месец, или увеличение от 17% от предлаганото дотогава възнаграждение. Вероятно добре планираното разгласяване и ръстът на възнаграждението са резултат от недостига на кадри на пазара на труда.
Според 40% от работодателите в България пречка за растежа им е липсата на хора, а 55% твърдят, че не могат да намерят кадри за ключови позиции, съобщи резултати от представителни за страната проучвания Мирена Колева, управляващ партньор на "P&P България" - агенция, специализирана в областта на човешките ресурси и фирменото консултиране.
Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа - част от немската Schwarz-Gruppe, и присъства в над 25 държави. В България компанията стартира своята дейност през 2010 г., а днес има 86 магазина в 45 града и над 2300 служители. Преди месец "Лидл България" получи отличието "Най-добър работодател" за 2017 г. в класацията на консултантската компания Aon.
Източник:
в.Капитал