Lidl получи престижно отличие за опазването на климата

Автор: Екип Burgas24.bg
Коментари (0)
15:15
173
Лидл България спечели награда в най-оспорваната категория "Действия, свързани с промените в климата“ за своята климатична стратегия в конкурса на PwC България ESG Awards 2024. Отличието беше присъдено за проектите и постиженията на компанията, насочени към предотвратяване и смекчаване на съществените отрицателни въздействия по отношение на климатичните промени и глобалното затопляне.

"От устойчивото строителство на нашите обекти, през оптимизирането на логистичните ни процеси и внимателния подбор на суровини и продукти до разработването на максимално рециклируеми опаковки и цялостната ни стратегия за пластмасата - в Лидл България непрекъснато се стремим да бъдем част от решението. Нашата климатична стратегия не е просто документ – тя е нашият ангажимент към планетата и бъдещите поколения. Радвам се, че усилията ни не остават незабелязани и сме толкова високо оценени в престижния конкурс на PwC България“, сподели по време на церемонията Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.

Lidl допринася за постигането на целите, заложени в Парижкото споразумение за ограничаване на глобалното затопляне до 1,5°C, със своите активни действия в областта на климата. Още през 2022 г. компанията си постави амбициозни научно обосновани цели в синхрон с методологията на Science Based Targets Initiatives, а тази година обяви и нови цели за постигане на Нулеви нетни емисии до 2050 г. във всички бизнес звена и вериги за доставки. 

Към днешна дата Lidl вече е спестила 52% от оперативните си емисии на парникови газове (Oбхват 1 и 2)[1]  на глобално ниво. За това в голяма степен допринася използването на възобновяеми енергийни източници. От 1 март 2022 г. компанията използва 100% зелена електроенергия[2]  във всичките си магазини, логистични центрове и офис сгради по света. В същото време компанията изгражда активно и собствени източници за възобновяема енергия. Конкретно в България Lidl е монтирала до момента фотоволтаични системи на 50 от своите магазини, както и на двата си логистични склада. Същевременно компанията работи активно и за повишаване на енергийната си ефективност чрез модернизиране на оборудването и внедряване на съвременни интелигентни системи за мониторинг и управление на енергията.

Lidl също така непрекъснато разширява растителния си асортимент, а през март тази година трайно намали цените на веган и вегетарианските си продукти под собствената марка Vemondo. Така цената им стана идентична с цената на техните конвенционални алтернативи от животински произход като част от ангажимента на смарт ритейлъра в подкрепа на осъзнатото хранене и опазването на климата. В допълнение Лидл България провежда дългосрочна социално отговорна информационна кампания под надслов #ХраненеСмисъл с цел да провокира широк обществен разговор за осъзнатото хранене и за това как да се храним пълноценно и здравословно с мисъл за планетата ни – за климата, биоразнообразието и ресурсите.

[1] Постигнати цели към финансовата 2023 година спрямо финансовата 2019 година

[2] С изключение на договорите за доставка, които не могат да бъдат повлияни от Lidl, например за индивидуални имоти под наем с ангажименти за доставка на електроенергия

Виж коментарите (0)
Още новини от Национални новини:
Проф. Коларова: Рецептата е пределно ясна, но политиците не искат...
Земетресение е регистрирано в България
На Архангелова задушница ще бъде почетена паметта на загиналите б...
Съдът отказа споразумение от 2500 лева глоба за мъжа, който хакна...
Съвсем скоро хубавото време ще бъде просто спомен
19 години затвор за мъж, убил майка си с брадва


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).