Край на търговете с най-ниска цена

Автор: Екип Burgas24.bg
Коментари (2)
10:53 / 30.07.2013
646
Дошло е времето на края за търговете за големите инфраструктурни проекти, печелени с най-ниската цена. Това каза вчера инж. Светослав Глосов, председател на Камарата на строителите в България (КСБ).

Според него по-удачният начин е инженерингът, който се прилага широко в напредналите страни. Като пример за забавяне на проект заради почти дъмпингови цени той посочи последния лот на "Тракия", където заради стар проект не е било отчетено оводняването на терена, довело до оскъпяването към 45 млн. лв. на изграждането на отсечката от Зимница до Карнобат, което бе платено от хазната.

"Подобно нещо, но със свлачище имаше и на лот 1 на "Струма", припомни той. "Нормално е строителят, като се сблъска с неточен проект, да иска компенсация от възложителя Според инж. Глосов на трите последни лота на "Тракия" офертите за спечелване на търговете са били близо до дъмпинговите цени. "Като че ли гръцките фирми дават най-ниски цени", предположи той. "Може би заради евтините кредити, които ползват като страна от еврозоната, и по тяхна информация, на свободните ресурси, с които разполагат", добави председателят на КСБ.

Някои строители на пътища са ги завършили, без да имат печалба, смята той и по думите при инженеринга подобни проблеми не би трябвало да има, защото строителят сам прави проекта и проучва терена и не може да се оправдава със стари чертежи или недоглеждане на възложителя. В този случай той си носи рисковете.

"От 3-4 години нашата камара се бори търговете да се провеждат основно по икономически най-изгодна цена и е хубаво, че това вече е прието и от управляващите, и от възложителите", припомни инж. Глосов.

Председателят на КСБ подчерта, че проблем за големите инфраструктурни проекти е и липсата на нови кадастрални карти. "Това крие рискове строителят, взел на инженеринг изграждането на път, да попадне в неотчужден имот и това да доведе до забавяне на работата", каза още Глосов.

Според него идеята грижата за четвъртокласните пътища да се поеме от държавата е положителна. Но в крайна сметка няма значение кой е стопанинът, а дали има пари те да се поддържат в добро състояние.

Източник: в. "Монитор"


Виж коментарите (2)
Още новини от Национални новини:
Кошмарът в "Петрохан" продължава: Нови паднали дървета блокират д...
Ученик от СМГ е златен медалист на световен шампионат по математи...
Енергийният министър: Нормално е цената на природния газ да се по...
Арх. Дора Иванова: Бузлуджа може да е магнит за развитие на туриз...
Каракачанов за политическата криза: Вината е на българите, че про...
Заради снега: Спряха движението на камиони през проходи и пътища ...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).