Ловките бандити разполагат с руска джаджа, с която отварят колите за 2 минути. С помощта на спецустройството те задействат двигателя от 200 метра разстояние.
В схемата участват поне трима души, пише "Стандарт". Първият следи маршрута на жертвата. Вторият се доближава до собственика и така прихваща сигнала от специалния ключ на колата. С помощта на предавател кодът се прехвърля при третия апаш, който пали колата и изчезва с нея.
Най-често жертви на бандите стават жени от София. А най-много коли се крадат от паркингите на молове и хипермаркети.
S-класата се оказа хит сред апашите за 2014 г. Втора след нея пък е "Инфинити", която "се търси" от крадците още от 2013 г. Година по-рано всяка втора задигната лимузина пък бе БМВ. През 2015 г. вероятно ще бъдат луксозните джипове "Рейндж Роувър", твърдят експерти по автокражбите.
За тях се знае, че много бързо се изнасят през специални канали за Сирия. "Заловени престъпници твърдят, че постоянно получават нови и нови поръчки за конкретни марки от джихадистите", казват полицаи.
През миналата година са откраднати общо 440 мерцедеса, като делът на луксозните лимузини от марката е най-висок в сравнение с останалите производители.
Последният хит в кражбата на скъпи автомобили, които се запалват без ключ, е спецустройство, което прилича на уоки-токи. Колите се "удрят" най-често от паркинги на магазини за хранителни стоки и молове, твърдят криминалистите.
В повечето от случаите лимузините са шофирани от жени. В кражбата участват най-малко трима души. Първо се набелязва колата жертва. Единият от крадците върви плътно до шофьора, който носи в себе си безконтактния ключ от колата.
Той излъчва постоянно сигнал на определена честота. Целта на крадеца е да прихване сигнала от ключа и да го предаде чрез устройство, подобно на уоки-токи до машината майка. Там втори крадец обучава в рамките на минута-две ново устройство.
Третият крадец се приближава до автомобила с новия ключ дубликат, отваря с негова помощ вратата и натиска бутона за запалване. Подобна кражба трае най-много 2 и половина минути, изчисляват експертите.
Притежателите на устройството за отваряне и запалване на автомобили с т.нар. "кийлес" (безключова) технология у нас са двама или трима. Те работят с по един екип и са внесли апаратурата от Русия.
"Всичко се прави със скъпа електроника, която струва между 10 000 и 15 000 евро. Няма разбиване на ключалката, нито на патрона на запалването. На практика няма следи", казват експертите.
Засега МВР няма нито едно задържано подобно устройство за кражба на лимузини, признават криминалистите. Напук на логиката, че кражбата и трафикът на луксозните лимузини биха донесли повече пари на автомафията, у нас обаче статистиката сочи обратното.
"През 2012-2013 г. делът на откраднатите луксозни коли бе 60 на сто. Данните за миналата година показват противоположна тенденция - луксозните автомобили са едва 20 на сто, а откраднатите коли от среден и нисък клас са 80 на сто", казва шефът на сектор "Престъпления, свързани с МПС" в СДВР Ангел Бадънков.