Комисията за защита на потребителите забрани заблуждаваща търговска практика

Автор: Екип Burgas24.bg
Коментари (1)
10:06 / 24.11.2009
592
Със своя заповед председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Дамян Лазаров забрани заблуждаваща търговска практика при рекламирането на промоционална игра с продукти с марката "BARILLA" на "ВК-Комерсиал" ООД. Рекламното съобщение е публикувано на сайта на дистрибутора и привлича с награден фонд домакинска принадлежност, ваучери на стойност от по 100 лв., както и бонус за всеки регистрирал се - оригинална италианска рецепта с продуктите на марката.

Причината за наложената мярка е, че рекламното съобщение въвежда в заблуда потребителите с твърдението, че могат да се включат в провежданата игра, без това непременно да е обвързано с покупка на продукт от линията, което на практика не е така. За участие в играта е необходимо да се направи регистрация чрез уникален код, който е отпечатан от вътрешната страна на стикер, залепен върху промоционалните опаковки на продуктова линия на фирмата. Това става ясно от условията, публикувани на интернет страницата на търговската марка. Достъпът до този код, обаче, е възможен само след закупуване на някое от изделията, включени в промоционалната игра, и не съществува алтернатива потребителите да достигнат до него и да го ползват, което е установено при проверка на екип на контролния орган.

Инспекторите са избрали на произволен принцип търговски обект, който предлага продукти, участващи в промоцията, и са поискали да получат само рекламния стикер, залепен върху продукт от промоцията, без да го закупуват. Това категорично е било отказано от служителя на фирмата с мотива, че ще бъде нарушена целостта и търговския вид на опаковката и продуктът след това няма да може да бъде реализиран. Стига се до противоречие със заявените правила за включване в играта, в които изрично е посочено, че то не е обвързано с покупка.

От предоставените в рамките на проверката на контролния орган два вида продукти, включени в промоцията, е видно, че рекламните стикери са трайно залепени на опаковките, без значение дали са кутии или буркани, и търсеният код за регистрация и участие в играта с награди е от вътрешната им страна. За да се види, трябва да се отлепи от опаковката. Това недвусмислено показва, че, за да могат потребителите да достигнат до него, все пак трябва да закупят продукт от обявените в промоцията. Тази е и целта на организатора на играта - насърчаване на продажбите чрез нея, като е включен опит за заблуда, което е в противоречие със законодателството и представлява нелоялна търговска практика по смисъла на Закона за защита на потребителите (ЗЗП). Освен това е в разрез и с изискването на добросъвестност и професионална етика.

Фирмата ще трябва да преустанови провеждането на играта във вида, в който съдържа заблуда за потребителите. Имуществената санкция за подобен вид административно нарушение според ЗЗП е до 10 000 лв.

Виж коментарите (1)
Още новини от Национални новини:
Новият вариант на коронавируса ХЕС вече е в България, много е зар...
Андрей Райчев: Бойко Борисов иска ново отношение към себе си
Тези хора взимат високи заплати
Експерт: Половината от българското общество смята, че домашното н...
Главният прокурор поиска имунитета на Джейхан Ибрямов
Съдът остави в ареста Марин Димитров, обвинен по аферата "Митници...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).