Кисело мляко с български произход лекувал коронавирус?

Автор: Екип Burgas24.bg
Коментари (1)
08:48 / 07.05.2021
1440
Председателят на голяма южнокорейска компания за производство на млечни продукти подаде оставка във вторник, след като полицията започна разследване на твърдението, че тяхна млечна напитка е ефективно средство в борбата срещу новия коронавирус.

Хонг Уон-сик, председател на компанията Namyang Dairy Product, поднесе и публично извинение, но това изобщо не успокои гневните потребители, пише агенция Ройтерс. Преди това на форум, организиран в средата на април от Корейският институт за биомедицински изследвания, бяха представени резултатите от проучване на напитката "Булгарис“.

Ефект и срещу коронавирус?

"Ние сме първата фирма в страната, която установи, че ферментиралите млечни продукти ефективно предотвратяват не само инфлуенца, но и Ковид-19", обяви Парк Йон-су, ръководител на изследователския отдел на южнокорейската компания пред репортери.

По думите му, експериментите показали, че млякото "Bulgaris" обезврежда до 99,999% вируса H1N1 и до 77,8% от коронавируса. Тестовете обаче били проведени с клетъчни проби, взети от белодробна тъкан на маймуни, гласеше уточнението.

Съобщението доведе до ръст на продажбите на "Bulgaris". По информация на вестник "Korea Herald", на много места този продукт е свършил, а новината доведе до рязък скок на акциите на акциите на компанията-производител.

Междувременно южнокорейското Министерство на храните и лекарствата публикува изявление, в което се казва, че Namyang няма доказателства в подкрепа на твърдението си и обвини компанията за незаконно разпространение на подвеждаща информация.

Продуктът "Bulgaris“ съдържа бактериите лактобацилус булгарикус и лактобацилус ацидофилус в много по-голяма степен, отколкото някои други млечни продукти. Доказано пробиотичната млечнокисела бактерия (лактобацилус) се отразява благоприятно при вирусна инфекция и е много полезна за човешкото здраве.

Namyang Dairy пусна на пазара продукта "Bulgaris" през 1991 г. след успешна рекламна кампания за предимствата на киселото мляко, съдържащото Лактобацилус Булгарикус, чиято родина е България. Маркетинговата стратегия на южнокорейската компания тогава наложи представата за България като страна на дълголетници. Обяснението беше, че това се дължи именно на масовата консумация на кисело мляко.

Виж коментарите (1)

Още по темата (14426):
15.11.2024 Д-р Бацелова: Новият подвариант на COVID-19 e по-заразен, но няма повод за паника
14.11.2024 Лекар обясни защо мъжете карат по-тежко настинките и грипа
13.11.2024 Новият вариант на коронавируса ХЕС вече е в България, много е заразен
11.11.2024 Недостиг на назална грипна ваксина за децата в аптеките
10.11.2024 Здравният министър: Имаме едва пет позитивни проби за грип и 500-600 позитивни теста за COVID-19 за седмица
06.11.2024 Пускат противогрипната ваксина за деца в аптеките от понеделник
Още новини от Национални новини:
Гуцанов: С избора на Силви Кирилов за председател на НС вървим къ...
Как да намалим разхода на гориво през зимата
Лена Бориславова: Не мисля, че възелът ще се развърже
Waze с нова функция
Кирил Петков: Призовавам ГЕРБ да оттеглят техния кандидат за пред...
Времето тази сутрин: В Ахтопол бе 3 градуса, в Карнобат – минус 3...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).