Огромни тапи и километрични опашки на границата с Румъния при Видин. Обикновено, за да се ограничи струпването на камиони към граничния пункт те се отбиват още на околовръстните пътища на други градове. Въпреки това се стига до задръствания и блокиране, включително на трафика от леките автомобили, съобщава bTV.
За да достави стока в Унгария и Австрия в срок, Георги Банчев е разчел времето си по часове. На граничния пункт при Видин обаче попада в задръстване в платното за автомобили.
Според него тапата е заради шофьорите на камиони и движението им би трябвало да се регулира.
За шофьорите на камиони, преминаването е още по-дълго и без тапа. За денонощие през вход-изход от страната на границата при Видин минават средно по хиляда камиона, или по около 45 на час. Обработването на всеки камион е по 5-6 минути на всяко от петте трасета и това е максималният капацитет на пункта, казват от дружеството – собственик на моста. И допълват, че една от причините за засилването на трафика е неработещия ферибот "Оряхово-Бекет“.
"Трафикът, който влиза в България от ГКПП "Капитан Андреево“, от ГКПП "Кулата“ и от ГКПП "Лесово“, всичко минава през Русе и през Видин и е нормално да има опашки“, заяви Христо Монев от "Дунав мост Видин-Калафат“ АД.
Като причини за образуването на опашки се посочват още и засиленият митнически контрол, както и преориентирането на маршрути на движение на доставки. Прогнозите са трафикът да остане интензивен през целия август.
Опашки и тапи има и на граничния пункт при Русе. Заради това в
18 ч. жители на населени места в региона ще блокират движението там.