Касата ни пита по телефона доволни ли сме от лечението си

Автор: Екип Burgas24.bg
Коментари (0)
10:11 / 04.11.2015
898
Близо 70 000 пациенти годишно ще бъдат анкетирани по телефона дали са доволни от предоставените им медицински услуги, заплащани от здравната каса. Колко са доволни от оказаното лечение ще бъде измервано чрез четири показателя - състоянието на медицинската документация, качеството на самата медицинска помощ, дейностите по лечението и дали е имало допълнителни плащания от пациента. 

Това предвижда проектонаредба на здравното министерство за удовлетвореността на пациентите от ползваните медицински услуги, плащани от НЗОК. Изискването касата да измерва удовлетвореността на пациентите залегна в Закона за здравното осигуряване. Той предвижда при системна неудовлетвореност от дадено лечебно заведение директорите на районните каси да налагат финансови санкции и дори да прекратяват договори с болници. За целта болницата трябва да е получила три отрицателни оценки в рамките на шест месеца. Преценката коя от двете санкции да се наложи - глоба или прекратяване на договора, обаче ще е на директора на районната каса.

Проучването ще обхваща пациенти, преминали през всички болници в страната, подбрани на случаен принцип. При оценяването на четирите компонента пациентът ще избира различни твърдения по скала от 1 до 10.



Източник: в. Стандарт

Виж коментарите (0)
Още новини от Национални новини:
Политолог: Кабинетът "Главчев" се справя безобразно, но редовното...
Тежка катастрофа взе две жертви
Голям проблем с ваучерите за храна, засегнати са милиони
Доц. Наталия Киселова: Искам да се извиня на всички български гра...
Борисов: Нашата идеологическа битка не е с ПП-ДБ, а с "Възраждане...
353 снегорина обработват пътните настилки в цялата страна: Шофира...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).