Всеки преглед ще се извършва от техническа комисия. Председателят й ще има идентификационна карта с код за влизане в системата. При всеки преглед освен имената на техническото лице и председателя в системата се вкарва и конкретният автомобил, като се сканира талонът или негово копие с всички данни и номера. Председателят е длъжен лично да провери дали номерата върху рамата съответстват на сканираните от талона. Ако има грешка, той нанася поправка, но тя се регистрира от компютъра.
Всеки контролно-технически пункт ще има компютъризирана система за електронна регистрация на извършените прегледи. В нейната памет остава отпечатана информацията за техническото състояние и прегледите, през които е преминал всеки автомобил, какви неизправности са открити и т.н. При катастрофа или инцидент с кола може за минути да се провери в кой пункт, на коя дата и кой е проверил нейното техническо състояние.
Всеки, който е допуснал фиктивен преглед на автомобил, ще се раздели с професията си завинаги. Разрешителното на пункта ще се отнема веднага, дори да има обжалване.
Източник: в. "Стандарт"