ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Какво ще се случи, ако потребител откаже да плати на търговец, който не е издал касова бележка | ||||||
| ||||||
НАП няма да се намесва в случаите, когато потребител откаже да плати стоката или услугата, ако търговецът не е издал касова бележка. Тази опция е в сила от началото на 2024 г. по предложение на финансовия министър Асен Василев като мярка срещу укриването на обороти. От приходната агенция обаче обясниха, че не може да се очаква от данъчните служители да разрешават на място възникналите спорове. Още когато се появи предложението за т.нар "безплатен обяд", то срещна силни критики, че единствено ще създаде спорове и скандали между потребители и търговци. Първоначално идеята на Асен Василев беше тази мярка да се прилага само за заведенията, които за поредна година получават подарък под формата на 9% ДДС. След това МФ се коригира е разпростря мярката за всички видове стоки и услуги, но тя бе отхвърлена от комисиите в парламента. Изненадващо при окончателното гласуване на данъчните закони, разпоредбата се промуши като редакционно предложение на ПП и в крайна сметка депутатите одобриха клиентът "да задържи плащането", ако търговецът не издаде касова бележка. "Това е спор между клиент и търговец и НАП не участва пряко. Едва ли НАП може да реши спора. Вие решавате какво да правите - да откажете да платите, докато не получите бележка или да платите и да сигнализирате за нарушението на НАП. Ние може единствено да санкционираме търговеца, ако към нас се подаде сигнал за неиздаване на касови бележки", посочи пред сайтът "СЕГА" Росен Иванов, директор на Дирекция "Данъчна и осигурителна методология" в НАП. Иванов посъветва хората, ако изпаднат в такава ситуация, да сигнализират НАП за отказа да им бъде издадена касова бележка. Проверка от данъчните служители обаче ще бъде направена до няколко дни. От НАП вече напомниха, че очакват сигнали за неиздаване на касови бележки на тел. на информационния им център 0700 18 700 (който работи само в делнични дни от 9 до 17:30 ч) или на е-мейл infocenter@nra.bg. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Покажи:ВсичкиМоите | На приятели |
В сайта ли е проблема или просто са ми спрели коментарите незнайно защо
на 11.01.2024 г.
+2
Коментарите са на публикуващите ги. Burgas24.bg не носи отговорност за съдържанието им! Всички коментиращи са се съгласили с Правилата за публикуване на коментари.
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Ако това се случи - бургазлията Виктор от "Биг Брадър" ще реве много
11:05 / 01.11.2024
Мъж ли е красивата Ивоне?
16:29 / 01.11.2024
Бургазлия навлезе в насрещното, удари се в две коли
09:18 / 01.11.2024
Готов ли е Бургас за зимата?
13:00 / 01.11.2024
Тези места в Бургас остават без вода днес
09:56 / 01.11.2024
Шефът на АПИ с голяма новина за АМ "Черно море"
12:21 / 01.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета