Какво е нужно да се промени, за да се подобри безопасността на пътя?
"Нужна е политическа воля, желание за промяна". Това заяви Владимир Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи по повод новината, че България е втора в ЕС по смъртност в катастрофи. Тодоров даде пример с мярката за конфискуване на автомобилите на пияни или дрогирани шофьори, която е въведена по инициатива на НПО сектора, но много трудно – след 6-7 години предложения.
Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики също коментира пред NOVA NEWS, че липсват необходимите мерки за подобряване на сигурността по пътищата.
"2019 г. е приет работен документ от ЕК, който съдържа 4 основни стъпки – изграждането на безопасна система, подобряването на Спешна помощ, въвеждането на автомобили с асистенти за водача, както и борбата с дрогираните и пияни шофьори. Къде по тези 4 критерии България се справя добре?", каза Русинова.
По думите на Тодоров има напредък по темата за борбата с пияните и дрогирани шофьори, основно с въвеждането на мярката за отнемане на автомобили.
"Само че там администрацията се забавя с лабораториите, съответно хората страдат от това, че не може да им излезе бързо алкохолната проба. България за поредна година е в тройката по смъртност. Политиците забравят, че умират хора по пътищата и губим цивилни като във военно време", заяви Тодоров.