ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Какви нарушения допускат шофьори и пешеходци в столицата | ||||||
| ||||||
За да се преборим с тази мрачна статистика са необходими сериозни мерки, които да гарантират сигурността на участниците в движението. Трябва и дисциплина.Дали шофьорите и пешеходците в столицата имат такава Експертът в Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата“ Светослав Васев и екип на NOVA обикалят по улиците на София и установяват кога и кой нарушава правилника. Още със самото тръгване се вижда такси, паркирало неправилно в зона на кръстовище. На по-малко от пет метра отстояние нямат право да спират за престой или за паркинг. Следва още едно нарушение – този път от пешеходец. "Виждате господинът как пресича по диагонал вместо на пешеходната пътека, с което също затруднява останалите участници в движението и някои хора там не го очакват да се намира", посочва Васев. По думите му пешеходецът е специфична категория участник в движението по пътищата, определена като "уязвими участници". "Те не се намират в превозно средство, не ги прикрива някаква броня или метал, както сме ние в момента в автомобил и при съприкосновение, удар в друго превозно средство, вероятността да получи по-сериозни наранявания, отколкото човекът, който се намира в превозното средство, е много по-голяма", обяснява експертът. Според Светослав Васев е необходимо у нас да се наблегне на т.нар. "Зони 30", в които важи общо ограничение от 30 километра в час. "При съприкосновение на автомобил с пешеходец с 30 километра в час, вероятността да получи минимални наранявания е много по-голяма. Дори 50 километра в час и удар с пешеходец също представлява сериозен риск за здравето на пешеходеца", каза той. Експертът от Държавната агенция представя последни данни на МВР, според които от началото на 2023-та година при пътни произшествия у нас са загинали 349 души. "Някои просто наистина са си повярвали, че при каквито и да е условия биха могли да предотвратят случването на сериозен пътен инцидент", споделя Васев. На "Цариградско шосе" е регистрирано ново нарушение. "Виждаме шофьорът как на аварийни светлини седи в активна лента за движение, а пък не виждаме да има поставен обезопасителен триъгълник, което ни навежда на мисълта, че той няма внезапно възникнала авария, а просто ползва триъгълното копче някъде по арматурното табло с мисълта "мога да си паркирам навсякъде, защото съм за кратко". Това е друг един феномен, който се наблюдава по нашите географски ширини", отбеляза Васев. Според него България е предприела концептуално изцяло нов подход за управление на пътната безопасност, възприемайки принципите на "Визия 0" по шведския модел, а именно – нула загинали и тежко ранени заради пътнотранспортни произшествия. В тази тематика се прие и национална стратегия, която е национален рамков документ с доста дълъг хоризонт 2020-2030-та година, където в шест тематични направления са разписани различни мерки за въздействие на безопасността на движението по пътищата", коментира той. Проверката приключва пред сградата на вътрешното министерство. Там обсъждаме и темата за конфискуване на автомобилите на водачи, предизвикали ПТП след употреба на наркотици ли на над 1,2 промила алкохол. "След като тази тема циркулира толкова време в публичното пространство и тревожи главите на абсолютно всички – участници, пътници, собственици – това е една добра превенция. Според мен се вижда едно все още недоизясняване на някои детайли, а именно би трябвало да се приемат правила и ред, процедурен ред, как да се действа при установяване на различен тип превозно средство, тъй като никъде в момента не е споменато освен, че съдът може да отнеме моторното превозно средство, но не казват какво да го прави след това. Сега трябва да се изяснят тези детайли – какво се случва с това превозно средство, къде се съхранява, какъв да бъде редът", поясни Васев. А докато се оптимизира правната норма, депутатите в НС приеха на първо четене по-високи глоби и ограничения за младите шофьори. Как ще повлияе това на нарушенията в пътната мрежа и ще станем ли свидетели на спад на инцидентите – предстои да разберем. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Млад шофьор прегази легнал на пътя бургазлия
09:16 / 25.11.2024
Изрязаха 90 % от корема й
09:02 / 25.11.2024
Драстично отслабналият Геро се оказа нежелан от телевизиите
16:05 / 24.11.2024
В Бургас е първата училищна паралелка, която изучава изкуствен интелект
09:30 / 24.11.2024
Започва ремонт на тези бургаски улици
14:10 / 25.11.2024
Важна новина за бургаските шофьори!
04:00 / 24.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета