Какви нарушения допускат шофьори и пешеходци в столицата

Автор: Екип Burgas24.bg
Коментари (0)
11:31 / 11.09.2023
728
Световната здравна организация нарича проблемът за пътната безопасност с думата "епидемия". На всеки 23 секунди някъде по света един човек губи живота си в следствие на пътнотранспортно произшествие. Броят им е 1 350 000, а други 50 000 000 остават тежко ранени в следствие на пътнотранспортни произшествия. 

За да се преборим с тази мрачна статистика са необходими сериозни мерки, които да гарантират сигурността на участниците в движението. Трябва и дисциплина.Дали шофьорите и пешеходците в столицата имат такава 

Експертът в Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата“ Светослав Васев и екип на NOVA обикалят по улиците на София и установяват кога и кой нарушава правилника. Още със самото тръгване се вижда такси, паркирало неправилно в зона на кръстовище. На по-малко от пет метра отстояние нямат право да спират за престой или за паркинг. 

Следва още едно нарушение – този път от пешеходец. 

"Виждате господинът как пресича по диагонал вместо на пешеходната пътека, с което също затруднява останалите участници в движението и някои хора там не го очакват да се намира", посочва Васев. 

По думите му пешеходецът е специфична категория участник в движението по пътищата, определена като "уязвими участници". 

"Те не се намират в превозно средство, не ги прикрива някаква броня или метал, както сме ние в момента в автомобил и при съприкосновение, удар в друго превозно средство, вероятността да получи по-сериозни наранявания, отколкото човекът, който се намира в превозното средство, е много по-голяма", обяснява експертът. 

Според Светослав Васев е необходимо у нас да се наблегне на т.нар. "Зони 30", в които важи общо ограничение от 30 километра в час. 

"При съприкосновение на автомобил с пешеходец с 30 километра в час, вероятността да получи минимални наранявания е много по-голяма. Дори 50 километра в час и удар с пешеходец също представлява сериозен риск за здравето на пешеходеца", каза той. 

Експертът от Държавната агенция представя последни данни на МВР, според които от началото на 2023-та година при пътни произшествия у нас са загинали 349 души. 

"Някои просто наистина са си повярвали, че при каквито и да е условия биха могли да предотвратят случването на сериозен пътен инцидент", споделя Васев.   

На "Цариградско шосе" е регистрирано ново нарушение. 

"Виждаме шофьорът как на аварийни светлини седи в активна лента за движение, а пък не виждаме да има поставен обезопасителен триъгълник, което ни навежда на мисълта, че той няма внезапно възникнала авария, а просто ползва триъгълното копче някъде по арматурното табло с мисълта "мога да си паркирам навсякъде, защото съм за кратко". Това е друг един феномен, който се наблюдава по нашите географски ширини", отбеляза Васев.  

Според него България е предприела концептуално изцяло нов подход за управление на пътната безопасност, възприемайки принципите на "Визия 0" по шведския модел, а именно – нула загинали и тежко ранени заради пътнотранспортни произшествия. В тази тематика се прие и национална стратегия, която е национален рамков документ с  доста дълъг хоризонт 2020-2030-та година, където в шест тематични направления са разписани различни мерки за въздействие на безопасността на движението по пътищата", коментира той. 

Проверката приключва пред сградата на вътрешното министерство. Там обсъждаме и темата за конфискуване на автомобилите на водачи, предизвикали ПТП след употреба на наркотици ли на над 1,2 промила алкохол. 

"След като тази тема циркулира толкова време в публичното пространство и тревожи главите на абсолютно всички – участници, пътници, собственици – това е една добра превенция. Според мен се вижда едно все още недоизясняване на някои детайли, а именно би трябвало да се приемат правила и ред, процедурен ред, как да се действа при установяване на различен тип превозно средство, тъй като никъде в момента не е споменато освен, че съдът може да отнеме моторното превозно средство, но не казват какво да го прави след това. Сега трябва да се изяснят тези детайли – какво се случва с това превозно средство, къде се съхранява, какъв да бъде редът", поясни Васев. 

А докато се оптимизира правната норма, депутатите в НС приеха на първо четене по-високи глоби и ограничения за младите шофьори. Как  ще повлияе това на нарушенията в пътната мрежа и ще станем ли свидетели на спад на инцидентите – предстои да разберем.


Виж коментарите (0)
Още новини от Национални новини:
Майката на жестоко убитата Евгения: Това ще се случи само през тр...
Готови ли са зимните курорти за сезона?
Кои са проблемите, които могат да възникнат при наемането на възр...
Кирил Петков: Зависимостта в политиката се оказа най-големият пор...
Бойко Борисов отказа да е премиер
Радостин Василев е огорчен от БСП: Защо не подкрепихте Силви Кири...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).