Как партии ни манипулират през социалните мрежи

Автор: ИА Фокус
Коментари (0)
09:17 / 11.06.2024
1429
Манипулацията с политическото съдържание през социалните мрежи се случва по различни сценарии. Това каза футурологът доц. д-р Мариана Тодорова в предаването "Сценарий от бъдещето" на Радио "Фокус" с водещ Ива Дойчинова.

Един от подходите е да се създават групи, които са например за екологичен живот, за здравословна храна, които привличат силно внимание, тъй като касаят общественоважни и интересни теми. В някакъв момент обаче тези групи започват да се премоделират и преименуват.

"Когато тези групи наберат последователи по естествен път, започва смяна на името. Имаше редица примери с групи, които започват с някаква екологична кауза, след това започват да се борят срещу някой от опонентите и накрая се стига до това, че съответната група работи за някоя от националистическите формации", поясни доц. Тодорова.

Тези групи често се превръщат в бизнеси. "Някой, който се занимава с тролска активност и познава спецификата на мрежите, или някоя нереномирана маркетингова агенция започва да продава тези групи. Отива при някоя политическа партия, организация или неправителствена структура и предлага определен брой членове в групата срещу съответната сума и предоставяне на платформа за съдържание. Това е отдаване на души и съзнания под наем, напълно легитимно. Ако изрично не се изключим от групата, де факто ние даваме нашето съгласие, ставаме продукт. Това създава ехо стая. Чуват се само определени гледни точки", обясни футурологът.

Много от потребителите обаче не си дават сметка, че получават таргетирано съдържание или такова, което затвърждава техните търсения. "Тук наистина се губи плурализма и различната гледна точка", допълни тя.

Често едно съдържание бива маскирано с внушения за друго. "Тези, които са прорусофилски настроени, казват, че искат незабавно спиране на подкрепата за Украйна с оръжия, защото са за мира. Но това косвено означава, че Украйна трябва да отстъпи окупираните територии и че мирът ще бъде платен с цената на териториални отстъпки“, даде пример Мариана Тодорова.

Ако някой иска да прави политическа реклама или реклама чрез съобщения и да спонсорира дадено съдържание и ако алгоритмите на Meta не го засекат като такова, тези маркетингови агенции или физически лица могат да достъпят информацията за това кой какъв е, т.е. те имат достъп до профилирането на потребителите и могат избирателно да насочат съдържание.

"Идеята е, че последователите на една политическа партия могат да бъдат разделени и различна част от тях да получат различно съдържание. Тези послания могат да бъдат дори в колизия. Това се прави и в България от някои политически партии – вътрешна поляризация на избирателите. Когато тази партия започне да защитава определени каузи и идеи, тя ще го прави много гъвкаво, безпринципно, лицемерно, в зависимост от това чии интерес в момента е водещ. Това алгоритмите го разрешават“, обясни доц. Тодорова.

Виж коментарите (0)

Още по темата (658):
14.11.2024 Костадин Костадинов: Започваме разговори за правителство от утре, каним всички без ГЕРБ и ДПС
04.11.2024 ПП-ДБ сезира Конституционния съд заради изборите - ще настоява за повторно броене на бюлетините
04.11.2024 "Алиасът за права и свободи" категорично подкрепя искането за касиране на изборите
29.10.2024 Мая Манолова за резултатите от изборите: Спря се процесът на свободно падане на БСП
27.10.2024 Много ученици си остават у дома утре
27.10.2024 Слави Трифонов: Свободният глас може да победи, когато много хора излязат да гласуват
Още новини от Национални новини:
Какво не трябва да се прави на 29 ноември?
Ивайло Мирчев: Даниел Лорер и Явор Божанков остават в парламентар...
Проф. Рачев: Очаква ни динамично време
Практични съвети за шофирането в зимни условия
Важна статистика за пенсиите у нас
Първото заседание на 51-вия парламент за осми път


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).