Как да позиционираме бизнеса си в социалните мрежи?

Автор: ИА Фокус
Коментари (0)
13:37 / 05.07.2023
494
Есенцията на дигиталния маркетинг не се е променяла от десетилетия. Променя се начинът, по който го правим, или форматът. Това каза експертът по дигитален маркетинг Юлиян Маринов в предаването "Денят на фокус“ на "Фокус“.

Дигиталното съдържание може да бъде текст, изображения, видео или аудио. Това, което обединява тези формати, са целите им – да вдъхновява, да забавлява или да информира, посочи той. "Най-успешните инфлуенсъри, подкасти, радио или телевизионни предавания изпълняват поне една от тези три цели или всички от тях“, отбеляза Маринов.

Използване на съдържание с цел маркетинг е създаването на съдържание и разпространението му, като то трябва да съдържа ценна, релевантна информация, да се публикува редовно и да бъде в интерес на хората, които са потенциални клиенти на даден бизнес.

"Контент маркетингът е фокусиран върху това да бъдем полезни на потенциалните си клиенти, не да им продаваме. Трябва да бъде релевантно, ценно, помагащо на хората, информативно, ако може и да забавлява, а ако може и да вдъхновява – 10 от 10. Това създава доверие и това има много различна стойност от нещо по-ограничено, създава авторитет и хората започват да ти вярват на друго ниво. Създава и лоялност. Когато ние сме им полезни, те ще имат интерес, ще ни се доверят и ще ни потърсят сами“, обясни експертът по дигитален маркетинг.

Той подчерта, че целта на създаването на съдържание с цел маркетинг е да помага на хората и че това изисква постоянство. "Когато мислиш какво съдържание да създаваш, трябва да го обмислиш толкова добре, че да бъде достатъчно лесно, за да можеш да го правиш редовно, а не да достигнеш до бърнаут на втората седмица“, подчерта Маринов.

Той посочи кои са често срещаните грешки при контент маркетинга. "На първо място е опитът за директна продажба. Сред най-големите грешки са това, че хората не мислят къде е тяхната публика и как да достигнат до тази публика и че гледат много конкурентите си. Много по-интелигентно е да направиш това, което конкурентът ти не прави, за да изпъкнеш и да хванеш друг спектър от публиката и тя да си бъде за теб, защото твоят конкурент вече не ти е конкурент. Друга грешка е залагането на бройката, а не на качеството“, поясни Маринов.

Много важно е човекът, който създава съдържание, и неговите потенциални клиенти да бъдат в една и съща онлайн среда, подчерта той. "Ако нашият бизнес е фокусиран върху нещо специфично, нещо много визуално, не е добре да се фокусираме върху текст. Ако е фокусиран върху нещо концептуално, там вече става с изображения, с текст, с видео, с аудио. Важно е също така какви са навиците на потребителите. Например, ако имаш фирма, която е дистрибутор или предлагаш своите продукти или услуги на други бизнеси, кой човек от този бизнес те интересува. Може да е дистрибуторът. Какво правят дистрибуторите? Пътуват много с автомобил. Какво правят, докато пътуват? Могат ли да четат – не могат, могат ли да гледат видео – не могат, но могат да слушат аудио, подкаст. Това е смисленото на стратегията – да измислиш как по лесен начин да предоставиш полезно съдържание на ценните за теб хора“, даде пример експертът.

Създаването на YouTube съдържание е предпочитано от него самия, тъй като то съдържа в себе си аудио, видео, в което потребителите могат да видят изражението и езика на тялото, и е по-интересно като тип съдържание. "Вторият аргумент мисля, че е в пъти по-ценен и той е, че ако създадеш видео за YouTube, ти имаш видео, изображение, аудио и описанието на това видео. Правиш едно нещо, но след това можеш да го рециклираш по много начини и да създадеш съдържание на всички социални мрежи на бизнеса ти с едно главно нещо – YouTube видео“, поясни експертът.

Виж коментарите (0)
Още новини от Национални новини:
Важно съобщение от родна банка: Решихме да дадем нов живот на кар...
"Селската супер кола" от Родопите раздели мрежата
Полковник посочи смущаващ факт покрай трагедията със загиналите к...
Докараха със "Спартан" тежко болно дете от Германия
Бойко Борисов: Изпускаме златно време!
Ето кога ще е поклонението пред Николай Волев


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).