Клиент сключва едногодишен договор с фирмата, привлечен от обещанието, инсталира 3G USB модема, който му дават, за да ползва услугата, но установява, че връзката е много бавна, а на моменти "блокира" (понякога с часове).
Когато иска обяснение от мобилния оператор за несъответствието научава, че интернет трафикът в неговото населено място се осигурява през 2G мрежа. Фирмата планирала да обезпечи 3G покритие през третото тримесечие на 2010 година, което е след изтичането на договора на клиента.
Проверката на КЗП установява, че в обектите на търговеца са поставени на видно място брошури, които рекламират услугата в комплект с 3G модем, със следния текст: "Онлайн навсякъде, без обвързване". Не се дава информация в кои населени места и райони има 3G покритие и в кои липсва, което оставя потребителя с погрешното впетатление, че то е гарантирано навсякъде.
Премълчаването на подобна съществена информация влияе върху икономическото поведение на клиента. Той сключва договор за услуга, която може да се окаже недостъпна в обявените параметри, тоест - неизползваема, а предоставеното устройство 3G USB модем - ненужно.