© | | "Насочили сме усилията си и работим по две писти паралелно. От една страна - да повишим потребителската култура на гражданите така, че те да знаят, че имат права, които са гарантирани от закона, но същевременно и че тези права имат граници и не бива да се стига до това да бъдат упражнявани превратно." Това заяви Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП) на седмата по ред дискусия от кампанията "ДА! На българската икономика". Маргаритов призова бизнеса да бъде коректен и лоялен към потребителите, защото това е както в интерес на самите потребители, така и на търговците, които биха имали повече редовни клиенти.
"Нашите наблюдения са, че все повече търговци в България са склонни да мислят по този начин - въвеждат и прилагат добри практики, включително надхвърлящи законовите им задължения, за каквито преди години научавахме само от опита в чужбина. Надяваме се този процес да продължи и да се задълбочава напред във времето", каза още ръководителят на институцията.
Той увери, че комисията, като контролен орган, ще продължи да извършва проверки съгласно вменените й правомощия, за да може да бъде гарантирано спазването на закона от търговците и респективно - защитата на базовите права на потребителите.
"Спокойният и предвидим пазар, към който всички ние се стремим, е сбор от действията на коректни търговци, информирани и разумни потребители и контролни органи, които съблюдават спазването на законодателството.", подчертава Маргаритов.
Днес Комисията за защита на потребителите има дежурни екипи, които са в готовност да реагират на евентуални сигнали за нарушения в заведенията и местата за настаняване, където студентите ще отбележат своя празник. Телефонът на потребителя е 0700 111 22. |