Специфичното при тази кампания е, че не са активни менютата, посредством които клиентите обикновено могат да разгледа предлаганите за продажба стоки с техните конкретни цени и характеристики.
"Това, което сме проверили и установили, включително и през почивните дни, е че до момента няма нарушения. Ще продължим да наблюдаваме протичането на кампанията, защото нарушения могат да възникнат във връзка с твърдението на търговците, че количествата на наличните в магазина стоки са достатъчни, за да могат да задоволят интереса на потребителите", обясни Маргаритов. Той припомни, че едни от сериозните нарушения, които контролният орган е констатирал в предходни периоди при т.нар. промоции, е именно липсата на наличности.
"Потребителят е привлечен да посети търговския обект, но когато отиде да си купи това, което си е избрал от каталога, се оказва, че го няма. По този начин, след като вече сте в търговския обект, Вие сте принуден да си купите нещо друго", коментира председателят.
Във връзка с предстоящите Великденски празници КЗП заедно с други контролни органи ще проверява пазарите за предлаганите на тях традиционни за този период на годината стоки. "Когато сформираме съвместни екипи, ще можем максимално бързо да установим произхода и верността на предоставяната информация, включително по отношение на цената, която по време на празници не е най-ниската възможна. През изминали периоди по сигнали на граждани сме констатирани и опити за удряне в грамажа, посочи Маргаритов и апелира към търговците да спазват правилата.
Туристическите услуги са другият голям сегмент, върху който комисията ще концентрира своите контролния функции. "Покрай Великденските празници ще има много пътувания и записвания в последния момент. Ще поставим акцент основно върху туроператорите - дали са регистрирани и дали са коректни офертите, които предлагат на своите клиенти", каза Маргаритов. Той препоръча преди да се направи резервация, непременно да се провери дали туроператорът фигурира в публикувания на страницата на Министерството на туризма регистър, за да има сигурност, че е налице и т.нар. "застраховка професионална отговорност". "Когато изпитаме някаква неприятност или почивката не се осъществи, както сме планирали, единственият начин, по който бихме могли да бъдем компенсирани, е застраховката на туроператора", поясни Маргаритов.
"За да бъдем още по-близо до гражданите, подготвяме едни т.нар. виртуални приемни през летния сезон. Този път няма да разчитаме на хора, позиционирани в офиси, а по-скоро на павилиончета с директен телефон, чрез който само с натискането на един бутон туристите да могат да се свързват с наши представители и до минути екипът да бъде на място", завърши Маргаритов.