"Нашата институция участва в създадените от вицепремиера Валери Симеонов, който координира политиките по туризъм, щабове заедно с колегите от МВР, НАП, Българската агенция по безопасност на храните и областните администрации. Това даде възможност за координирани усилия, които бяха от полза и за самите търговци. Вместо всеки да влиза при тях всеки ден и да извършва проверки само за това, за което той отговаря, имаше едни координирани действия, при които се осъществяваха съвместни инспекции. От една страна, имаше самоконтрол по отношение на институциите, които влизат в търговските обекти, а от друга - не досаждахме излишно на хората, които в голямата част от случаите съвестно и коректно предоставяха услугите по отношение на туристическия продукт", коментира Маргаритов.
Той изрази мнение, че ефектът от тази организация на контролната дейност е в няколко посоки. "Първо, че всеки конкретен случай, макар и нечесто срещан, може да получи медиен отзвук, според мен е добре, защото това влияе и на търговците самодисциплиниращо, и на потребителите, които осъзнават, че може да им се обърне внимание, когато има проблем. На второ място, фактът, че дори в края на сезона, за разлика от предишни периоди, има спокойствие, няма сигнали за драстично влошаване качеството на услугите, означава, че търговците си взимат бележка от това, което се случва", каза още председателят. И добави, че според него това е правилната посока на работа с аргумента, че за пореден сезон нарушенията намаляват.
Маргаритов посочи, че при извършени над 4000 проверки по Черноморието през лятото в 10% от случаите са констатирани нарушения и изрази предположение, че подобни резултати са валидни и за останалите институции. "Ако отбелязваме около 2-3% намаление на нарушенията спрямо предходни периоди и тези проценти се стабилизират, това е нещо, което ще ни превърне във все по-добра и желана туристическа дестинация", обобщи той.