ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
КЗП: Рискове дебнат потребителите, които купуват от физически лица в социалните мрежи | ||||||
| ||||||
Широка палитра рискове дебнат потребителите, които се изкушават от подобен род сделки. От това да си купят на стоки-менте, до неприятната ситуация да пострадат от заблудите на некоректни лица, след което никой да не е в състояние да им окаже помощ. "Можем да бъдем безкрайно разочаровани, че – макар и на много ниска цена, е дошло нещо, което изобщо не става за употреба. Или да получим не нова стока, а нещо, което е използвано: човекът си е служил с него, след това е решил, че вече не му е потребно и го предлага за продажба, но често пъти може да го представя като напълно ново на някаква много изгодна цена", обясни проблема председателят на КЗП. "За съжаление, извън обсега на Закона за защита на потребителите са тези отношения, които са по-скоро гражданскоправни и се развиват все по-интензивно през платформите и социалните мрежи", изтъкна Маргаритов. "Бих препоръчал на потребителите да се въздържат от подобни покупки, освен ако по някакъв начин няма и странична, съпътстваща комуникация и е ясно, че това са близки хора, които си имат доверие и при които трудно биха могли да възникнат някакви отношения от типа на търговския спор", добави той и подчерта, че ако това се случи, практически няма начин да се помогне на потребител, който е извършил подобна сделка. В класическата онлайн търговия предлагащите стоки и услуги са задължени да спазват определени правила и когато не го правят, биват наказвани от контролните органи. В много случаи Комисията за защита на потребителите се е произнасяла и е забранява различен тип нелоялни практики, за които извършителите им са били санкционирани. "Търговец беше заблуждавал потребителите с това, че материята на дрехите, които той продава, има точно определен състав. Впоследствие нашите проверки установиха, че съставът е съвсем друг", даде пример Маргаритов. "Този проблем е сериозен, тъй като това би могло да крие в някаква степен рискове и за здравето на хората", коментира той. В подобни случаи Комисията определя най-тежките санкции. Те могат да достигнат до 30 000 лв. при първоначално нарушение и до 50 000 лв., в случай че същият търговец си е позволил въпросната нелоялна практика в рамките на една година. Освен това, засегнатите от нелоялната практика потребители, имат право да претендират обезщетение за претърпени вреди, ако такива са настъпили в резултат на нейното прилагане. от страна на некоректния търговец. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Важна новина от "Бургасбус"
17:12 / 27.11.2024
Ужасен инцидент с тротинетка в Бургас
09:23 / 26.11.2024
Катастрофа с двама пострадали на пътя Айтос – Бургас
09:25 / 27.11.2024
Преобразиха това бургаско училище
17:19 / 27.11.2024
16 дни ваканция за учениците в Бургас
15:32 / 27.11.2024
Тази шофьорка от Бургас следващия път ще внимава повече
10:16 / 27.11.2024
Актуални теми
назад 1 2 3 4 5 напред |
Абонамент
Анкета