ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
КЗП: Проверка в ЕС установи по-малко нарушения на онлайн търговци в България | ||||||
| ||||||
Кампанията обхвана 500 електронни магазина в ЕС, през които се продават дрехи и обувки, мебели и стоки за бита, както и електрически уреди. Всяка от държавите е проверила по 21 сайта по унифициран чек лист за наличието на определена информация, която е задължителна по закон. Преобладаващото нарушение е неспазването на едно от най-новите изисквания на европейското потребителско законодателство – да бъде поставена връзка към платформата за онлайн решаване на спорове. Липсата на информация относно правото и реда за разваляне на договора в срок от 14 дни, отсъствието на напомняне за гаранционната отговорност и непосочването на начислявани впоследствие допълнителни такси към цената са сред другите констатирани несъответствия. "Качествена разлика в естеството на нарушенията в България и при останалите страни от ЕС няма, по-скоро има количествена“, изтъкна Маргаритов. "Бях изненадан, че в общоевропейски план се установяват толкова много на брой и то свързани с основните потребителски права нарушения, тъй като в по-развитите пазари има много и големи играчи в онлайн средата. Но проучването осветлява в максимална степен каква е реалната ситуация към момента. Сигурен съм, че всички колеги от правоприлагащите институции и от другите държави ще вземат необходимите мерки и това неминуемо ще доведе до намаляване на нарушенията в следващите периоди“, коментира председателят на КЗП. Димитър Маргаритов изрази мнение, че това проучване е добър стимул за работа и за националните правоприлагащи органи, какъвто в случая в България е Комисията за защита на потребителите. "Въвеждат се ясни и точни критерии – има специални въпросници, въз основа на които се извършват проверките във всички държави-членки. На втория етап се започва административно-наказателната процедура, за да се стигне до санкции за нарушителите“, обясни той. Независимо от това, че онлайн търговците понякога имат провинения, основният проблем остават сайтовете-фантоми. "Обикновено те са списани доста различно от начина, по който би трябвало да изглежда един електронен магазин“, каза Маргаритов. Според него проведеното от Европейската комисия проучване може да бъде полезно на потребителите и с това, извеждайки основните нарушения при електронните магазини, то ориентира за какво да се следи и внимава. "Тази информация има ли я, няма ли я? Ако я няма, това би трябвало веднага да ни е един много ясен сигнал, че нещо не е наред и да не продължаваме да сърфираме в рамките на такъв електронен магазин“, заяви председателят на КЗП. На финала на разговора Маргаритов посочи, че в най-близък план усилията на КЗП са насочени към успешното и спокойно приключване на зимния туристически сезон. Контролният орган ще продължи да следи за нарушения в онлайн пространството и търговската мрежа, както и за недопускане на опасни стоки. "Това са неща, с които ние ежедневно се занимаваме и ще продължим да го правим, водени от идеята все повече хората да са доволни от пазара. Но това не бива да ги успокоява – нека и те да реагират тогава, когато забележат, че нещо не е наред“, завърши той. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Бургас посреща Камиона на добрината на Coca-Cola на 4, 5 и 6 декември
11:44 / 28.11.2024
Дами попълниха титулярния съдийски състав на Апелативен съд – Бургас
13:48 / 28.11.2024
Ето къде няма да има вода днес в Бургас
09:58 / 28.11.2024
19-годишен айтозлия загази сериозно
09:35 / 29.11.2024
Виктор и Беба си дават ново начало извън къщата
09:03 / 29.11.2024
Спират водата на тези места в Бургас днес
10:02 / 29.11.2024
Дойде от Айтос в Бургас, за да краде
09:16 / 28.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета