ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
КЗП: Летният туристически сезон премина без драстични нарушения | ||||||
| ||||||
За качеството на туристическия продукт по кампанията Лято 2018 и по сигнали на граждани, понякога съвместно с други контролни органи, са извършени около 1500 инспекции по Черноморието. В 8-10% от случаите са установени нарушения. "Основният проблем продължава да бъде разминаването между това, което се обещава и това, което реално се предоставя на място", обясни Маргаритов. Той призна, че в красивите оферти с изкушаващи описания понякога се съдържа известна доза заблуда. Има случаи и на предоставяне на туристически услуги в некатегоризирани обекти. Също – спестяване на важна информация или липса на реквизити в менютата в заведенията за хранене и развлечения. Председателят на КЗП посочи, че не е установено предлагане на опасен алкохол, но е имало случаи на разреден. Той даде пример и за нелоялна практика, при която търговец е създавал впечатлението у потребителите, че продава уиски, а всъщност е ставало дума за имитиращ продукт, който не отговаря на изискванията на закона за този вид спиртна напитка. По отношение на ол инклузива Маргаритов разясни, че базовите изисквания при предоставянето на този тип услуги са посочени в Наредбата за категоризация на туристическите обекти. Той обърна внимание, че не всички услуги по дефиниция биха могли да попаднат в този пакет. Например, използването на паркинг или чадър и шезлонг на плажа, може да става срещу допълнително заплащане, ако предварително изрично не е договорено друго. "Към съчетанието, което и без това не е българско, се прикачват определения като Ultra, Light и пр., които би трябвало да ориентират уж потребителя относно каталога услуги, които той може да ползва в съответния комплекс, а понякога се установява, че целта на търговеца е да направи някои уговорки и резерви", обясни председателят на КЗП. При установяване на нарушения се налагат предвидените в закона санкции и мерки. "Макар и да не е пряко записано като наша функция, ние винаги се стремим да съдействаме на потребителя да получи компенсация от хотелиера или ресторантьора. Случаи на добри практики има доста напоследък. Най-важното е, че реакцията на потребителя и действията на контролните органи често имат възпиращ ефект по отношение на търговците по повод последващо извършване на нарушение", каза още Маргаритов. "Надявам се с нашата комплексна дейност да сме успели да обхванем цялата палитра от възможни случаи на нарушения. Също и когато потребителите са ни сигнализирали да реагираме навреме. Така пазарът все повече се изчиства. Целта е да можем да сложим един извод в края на сезона, че качеството на нашия туристически продукт не е лошо, може и още да се подобрява. Но важно е всички институции да работят за това с всеки следващ сезон услугите да стават все по-достъпни и качествени и хората да бъдат удовлетворени", заяви Маргаритов. Председателят на КЗП потвърди, че още от средата на лятото текат и проверки в търговската мрежа във връзка с кампаниите за намаление на летните колекции. Той препоръча потребителите да не се увличат по големите проценти отстъпки и да съпоставят различни предложения, а при покупка да следят на касата да се маркира намалената цена. Проверките на КЗП ще продължат и по отношение на стоките за ученици по повод новата учебна година, както и при кампанията "Черен петък" през ноември месец. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
19-годишен айтозлия загази сериозно
09:35 / 29.11.2024
Виктор и Беба си дават ново начало извън къщата
09:03 / 29.11.2024
Спират водата на тези места в Бургас днес
10:02 / 29.11.2024
Две нагли кражби разкриха в Бургас
10:40 / 29.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета