Той посочи, че на етикета върху опаковката пише "два пъти по-малко мазнина", като обясни, че заблудата се състои в това, че не става ясно по-малко от какво и че когато един продукт е насочен към по-уязвима група потребители, се предполага, че вредните съставки би трябвало да са по-малко, което в случая не е така.
"Напоследък са доста актуални проверките, които извършваме съвместно с неправителствения сектор по отношение на информацията за хранителните продукти. Важно е, защото е пряко свързано със здравето на хората и когато се правят опити за спестяване на важна информация или за заблуда за качеството на даден продукт, това е нелоялна практика, която трябва да бъде забранена, а нарушителят - санкциониран. Извършваме съвместни проверки с Българската агенция по безопасност на храните, включително взимаме и проби. Тази координация дава добри резултати", заяви Маргаритов.
Председателят на КЗП каза още, че ако търговецът твърди, че предлага сирене, а става дума за някакъв вид заместител, това е чист вид нелоялна търговска практика.
"Във връзка с кампанията, която неправителствената организация "Активни потребители" проведе наскоро, ние също взехме проби и първите резултати и отклонения са налице, имаме и произнасяния за такива разминавания - имитиращи продукти да се представят за сирене", добави Маргаритов.
По думите му се увеличават случаите, в които КЗП се произнася за нелоялни търговски практики. "Забраната на една такава практика води до това неограничен кръг от хора да бъдат предпазени да сключат неизгоден за тях договор. Тук не става въпрос за рекламация на конкретна дефектна стока, например, а за нещо принципно, като например за това как се таксува мобилният интернет на абонатите на съответния доставчик. Ако търговецът твърди, че го таксува на КВ, а се окаже, че при всяко едно влизане в Интернет дори и само за проверка на пощата се отчита по един МВ, макар и цената да не е много висока, ние говорим за една заблуда, която в пъти увеличава сметката на потребителя", даде пример Маргаритов. Комисията е забранила подобна практика, която наскоро е била потвърдена от съда.
Маргаритов каза още, че целогодишно се извършват проверки на туристическите обекти в страната, но в активните сезони се прави прегрупиране на силите така, че да има по-активно присъствие на екипите на местата, с повече туристи и съответно - повече предлагане на различни стоки и услуги.
"Стремим се да осъществяваме контрол, който да гарантира на хората, че това, което те са планували да получат по време на своята почивка, действително ще им бъде предоставено.
Вече за втора година ние откриваме приемни за граждани в големите курортни комплекси и в по-малките населени места - "Албена", "Златни пясъци", Варна, Бургас, "Слънчев бряг", Созопол, Приморско и Царево. Наели сме хора, които са от съответните населени места. Те са обучени, знаят чужди езици, за да могат да окажат съдействие и на чуждестранни граждани. Към нас функционира е Европейският потребителски център, който е част от мрежа такива бюра на територията на Европейския съюз, т.е. можем и трансгранично да съдействаме за уреждането на спорове като дублаж на резервации, изгубен багаж, проблем с превоза и пр.", добави Маргаритов.
Той посочи, че вече се извършват по-активни проверки и в олинклузив комплексите и в заведенията с нощен режим на работа по отношение качеството на предлагания алкохол. Маргаритов припомни, че през минали сезони комисията е разкрила нерегламентиран алкохол, който е бил продаван на почиващите.
"Пробите не показаха драстични отклонения по отношение на качеството, но това е голяма щета за държавата, защото не се плащат акцизи и данъци и освен това винаги има риск, когато говорим за едно такова нерегламентирано производство, да бъде допусната грешка в технологичния процес. Разбира се, че това е недопустимо и че всеки опит подобно нещо да бъде правено, ще бъде пресечен", категоричен бе председателят на КЗП.