ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Измама на туристическа агенция | ||||||
| ||||||
Поля Урумова и приятелката ѝ мечтаели за пътуване до Италия. Доверили се на туристическа агенция и платили общо над 1800 лева за 7-дневна екскурзия. Трябвало да отпътуват на 21 октомври. Два работни дни преди насрочената дата получили известие от управителката на фирмата, че пътуването няма да се състои: "Много било скъпо с автобуса в Италия, то беше с автобус, че там било много скъпо, автобусът трябвало да зарежда, понеже е дълъг маршрутът, неизгодно за по-малко хора." Поля разполага с допълнително споразумение, според което ако пътуването не се състои, фирмата има 14 работни дни да им върне парите: "Преброих си дните, вече мина цял месец от 18-ти миналия месец е споразумението за това връщане. След което тя се разболя. Не отговаря на телефона, който уж е нейн, нито на фирмения телефон." Така мечтата останала неосъществена. Зоя: "Багажът беше готов, бяхме обменили валута и с голямо нетърпение и огромно желание искахме точно този маршрут." Поля Урумова: "Ние сме пенсионерки и това ни беше мечта точно там да отидем." Потърсихме отговори от управителката на фирмата. След разговора ни по телефона, тя отговори на обажданията на Поля и в рамките на един работен ден върна парите на двете жени. Освен отговор от нея, получихме такъв и от Министерството на туризма: "В Министерството има постъпили жалби и сигнали от потребители, съдържащи твърдения за некоректно отношение от страна на туроператора, за което бе сезирана Комисията за защита на потребителите за извършване на проверка по компетентност." Оказа се, че от началото на годината в комисията са постъпили над 50 сигнала срещу агенцията. Те са на обща стойност между 50 и 60 хиляди лева. Оплакванията на хората са идентични с тези на жените, които застанаха пред нашата камера. Мария Филипова - председател на КЗП: "Сключени договори за туристически пакети, които са авансово заплатени, като малко преди настъпване на датата на пътуването, всъщност туроператорът ги уведомява, че анулира пътуването, като декларира пред тях, че в определен срок ще им възстанови сумите. Това много рядко се случва." От комисията са опитали да извършат проверки на туроператора, който дори се намира на същата улица като тях. Мария Филипова - председател на КЗП: "Когато са започнали първите действия сме опитали да осъществим контролните си правомощия, дамата и към момента отказва напълно съдействие.Направихме последен опит да посетим туроператора. Отказа отново съдействие и ние не разполагаме по закон с правомощия за принудително възстановяване на сумите, затова всъщност събрахме всичките документи, които има в комисията и съм сезирала компетентните органи и най-вече СДВР за този случай." Попитахме и СДВР дали се работи по случая и ако да, на какъв етап е разследването, но отговор до момента нямаме. За да се предпазят хората, от комисията ги съветват да се обърнат към тях за информация преди да пътуват с непроверен туроператор или да видят каква е репутацията на фирмата чрез отзивите за нея в интернет. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Важна новина от "Бургасбус"
17:12 / 27.11.2024
Ето къде няма да има вода днес в Бургас
09:58 / 28.11.2024
Дами попълниха титулярния съдийски състав на Апелативен съд – Бургас
13:48 / 28.11.2024
16 дни ваканция за учениците в Бургас
15:32 / 27.11.2024
Бургас посреща Камиона на добрината на Coca-Cola на 4, 5 и 6 декември
11:44 / 28.11.2024
Катастрофа с двама пострадали на пътя Айтос – Бургас
09:25 / 27.11.2024
Преобразиха това бургаско училище
17:19 / 27.11.2024
Абонамент
Анкета