По отношение на АМ "Струма" той добави, че трябва да бъде завършена до 2023 година. По отношение на трасето през Кресненското дефиле министърът отбеляза, че е бил избран варианта, който е бил одобрен от експертите, а и от гражданите.
"Предложението на еколозите трасето на магистралата да минава през тунел, който да бъде изграден в района, не беше разглеждано, защото от икономическа, а и от гледна точка на безопасността, то не е добро за изпълнение - все пак там е един от най-сеизмичните райони в страната", коментира още министър Нанков.
По отношение на въвеждането на тол-системата и по какъв начин ще се изплаща за изминатото разстояние, министърът коментира, че може да се мисли за предплащане на разстояние, както и заплащане след изминато разстояние. Министър Нанков отбеляза, че годишно приходите от винетки са около 320 милиона лева, а от тол-системата се очаква, те да са над 1.2 милиард лева.
Той коментира, че от няколко години има хора, които се опитват да блокират въвеждането на системата, но очаква в края на октомври най-сетне процедурата по възлагане на обществена поръчка да стартира.
"Програмата за саниране не спира. През 2018 година ще има още повече скелета и работници по блоковете в България", отбеляза министърът на регионалното развитие и благоустройството.