© | | За разминавания в учебните програми алармираха издатели, които вече са започнали работа върху новите учебници. Едно от тях е свързано с това, че понятия и термини, които би трябвало да бъдат въвеждани през основните учебни предмети, се въвеждат чрез дисциплини като "изобразително изкуство".В тези часове съгласно новите учебни програми децата от пети клас учат понятията "вид" и "жанр", които първо би трябвало да бъдат усвоени в часовете по литература, за да се възприемат по-ясно и разбираемо. Освен това петокласниците ще имат уроци по теория, в които трябва да учат понятия, необходими основно на изкуствоведи - "ескиз", "фактура" /напластяването на бои върху платното/, "текстура", "композиция". Понятието "мащаб" пък първо влиза в употреба през часовете по география, а едва след това се учи по математика. Съществува и друг проблем - тъй като учебните програми са качвани на парче, авторите на учебници за пети клас не са наясно какви понятия и термини се въвеждат в трети и четвърти клас, за да ги употребяват в новите учебници.
Все още не е ясно как ще бъде решен въпросът с помагалата, но новият екип на министерството вече е имал среща с издателите, за да търси решения. Министър Меглена Кунева е била категорична, че няма да има смяна на учебници по средата на учебната година, каквото бе намерението на предишния министерски екип.
Източник: Стандарт |