Сумата на договорените средства представлява 53% от общия бюджет на програмата. От тях 10% вече са изплатени на бенефициентите. Голям ръст на договорените средства има по първа приоритетна ос, от която се финансират железопътните проекти - те са достигнали 78% от бюджета на оста, като очакванията са до края на годината да се постигнат 100%. 39 % са договорени за пътните проекти, а 88% за интермодалния транспорт.
По време на заседанието бяха представени и приоритетните проекти на бенефициентите за следващия програмен период. Национална компания "Железопътна инфраструктура" определи като свой основен приоритет завършването на направлението Драгоман-София-Пловдив-Свиленград, в частта, която няма да бъде изпълнена през този програмен период. Паралелно с това продължава подготовката и на мащабния проект Видин-София.
Агенция "Пътна инфраструктура" отново потвърди целта си да бъдат завършени седем магистрали и седем скоростни пътя до края на следващия програмен период. Третият лъч на метрото вече има избран изпълнител за проектиране и най-вероятно след 2013 г. ще започне физическото му изпълнение.
Представителите на Европейската комисия поздравиха българската страна, че АМ "Хемус" вече е част от общоевропейските коридори, но посъветваха бенефициентите внимателно да приоритизират целите си за следващия програмен период. Министър Ивайло Московски напомни, че България е единствената страна, през която преминават пет транспортни коридора, което е сериозен ангажимент, но и основание да настояваме за сериозно финансиране.
На форума бяха поканени и потенциални бенефициенти за следващия програмен период - "Холдинг БДЖ" ЕАД и Изпълнителна агенция "Морска администрация". Те представиха предпроектните си идеи, като БДЖ отново потвърди необходимостта от европейско финансиране за нов подвижен състав.
В заседанието на Комитета за наблюдение взеха участие представители Европейската комисия, на няколко български министерства и общини, както и на неправителствени организации и синдикати.