Тогава те ще преминат 40 часа теория и 40 часа кормуване, което е с 9 часа повече от заложените в сегашния закон 31 часа управление на колата. След успешно преминаване на този курс, явяването на вътрешни изпити по теория и кормуване, те ще преминават на втори етап на обучение със същата продължителност. Тогава ще се овладява теория, която ще надгражда усвоените познания.
Изискванията за новите шофьори с по-напреднала възраст в никакъв случай не могат да са по-леки, коментира Красимир Георгиев, защото това са хора с установени характери и те трябва да вникнат във философията на безопасното кормуване, което е по-лесно достъпно за младите хора. В моята практика съм обучавал шофьори на над 60-годишна възраст, които минаха курсовете по три пъти, за да сме сигурни, че наистина ще са адекватни участници в движението, разказа Георгиев. Той сравни обучението на водачите у нас с това в Австрия, където шофьорският курс е завършен след 3 хил. км кормуване. При средна продължителност от 20 км за един час практика това означава около 150 учебни часа зад волана.
От началото на септември у нас влизат в сила електронните листовки, за което собствениците на автошколи да инвестират в нова техника, компютри, сървъри, които да са в постоянна връзка с ИА "Автомобилна администрация". Успоредно с тази инвестиция от автоинструкторския бранш напомнят за големия скок в цените на горивата. Затова според представители на легалните школи, които осигуряват пълноценно обучение, скокът в цените на обучението от есента ще е между 30 и 50 на сто. Сегашните курсове на добрите школи варират в диапазона от 650 до 750 лв. Най-вероятно от есента цените ще бъдат в диапазона около 900-1100 лв. Ако бъде направена законодателна промяна, която чрез удължено обучение да промени изначално културата за движение по пътищата у нас, то курсовете ще струват минимум 2 хиляди лева.
Източник: в. "Монитор"