Вече трети месец продължава кампанията на няколко вериги да "замразят" цените на десет основни хранителни стоки - бял хляб и хляб "Добруджа", краве прясно и кисело мляко, кренвиршите, яйцата в разфасовка по 10 броя с размер М, краве сирене и масло, кашкавал "Витоша", свинско и пилешко месо.
От хипермаркетите са отчели повишено потребление на тези продукти, част от които се е наложило да продават по себестойност или под нея, за да спазят обещанието си и да отговорят на търсенето. На вчерашната среща не е било обсъждано следващо замразяване на цените, но министър Найденов не скри, че има желание да се разшири групата на хранителните продукти, които се предлагат на промоция. Крайното решение обаче е в ръцете на търговските вериги. Те работят в жестока конкуренция за всеки клиент, потреблението е свито, българският пазар е много малък и веригите имат определен ресурс, напомни министърът.
Потребителите обаче подкрепят идеята и пазаруват стоките, които са български, и по този начин подкрепят родните земеделски производители.
Източник: в. "Монитор"