ЗАРЕЖДАНЕ...
Начало
Бургас
Спортни
Регионални
България
Международни
Любопитно
Галерии
Личности
RSS
Всички
Бизнес
Други
Институции
Криминални
Общество
Инфраструктурата на границите ни е от 80-те години на миналия век | ||||||
| ||||||
"Усилията на правителството са насочени към намирането на ефективни решения за възникналите проблеми. Основният проблем е, че досега никога не е изработвана цялостна стратегия за гранично-контролно пропусквателните пунктове и прилежащата инфраструктура към нея. Министерството на финансите разработва цялостна стратегия, съвместно с Агенция "Митници", за модернизиране на контролно-пропусквателните пунктове с цел облекчаване както на пропускателната способност, така и за по-ефективен граничен контрол", заяви служебният финансов министър Людмила Петкова. "Ще бъдат предвидени финансови средства да бъдат осигурени чрез фонд за интегрирано управляване на границите от "Фронтекс", каза още тя. Министър Петкова представи и справка с актуалните данни за трафика на българо-сръбската, българо-турската и българо-гръцката граница. "През "Капитан Андреево" и "Лесово" се обработват 32% от товарния трафик на граничните пунктове. Средната обработка на товарните транспортни средства на "Капитан Андреево" за 2023 година е 2855 броя транспортни средства на денонощие", обясни тя. По думите ѝ на "Лесово" се обработват средно 1330 камиона или 56 броя средно на час. Забавянето на трафика на границата с Румъния е в резултат на по-бавната обработка и по-ниската пропускателна способност от страна на северната ни съседка, стана ясно още от отговора на министъра. На границата ни с Гърция забавянето на "Кулата" е в резултат на инфраструктурна ограниченост на пункта и наличието на голям брой автомобили през туристическия сезон. Министър Петкова обаче подчерта, че граничните пунктове на страната имат проблеми, които датират още от 80-те години на миналия век. "Инфраструктурата на гранично-контролно пропусквателните пунктове е от 80-те години. ГКПП на България са планирани за трафик 2 млн. пътнотранспортни превозни средства годишно. През годините трафикът се е увеличавал постепенно, но никога не е бил анализиран", каза тя. Към настоящия момент трафикът, който преминава през ГКПП на България, е 4,7 млн. пътни транспортни средства годишно или това е ръст от 135% при същата инфраструктура. "Прогнозните оценки са, че до 2029 година трафикът ще нарасне до 10 млн. пътно транспортни средства. Това налага спешни мерки за реконструкция и модернизация на граничните контролно-пропусквателни пунктове, включително и на прилежащата инфраструктура към тях", каза още тя. За периода 2024-2032 година от Агенция "Митници" са предвидели дейности за реконструкция на шосейните гранично контролно-пропусквателни пунктове с Република Турция, Република Сърбия, Република Северна Македония, включващи цялостна визия за най-натоварените митнически пунктове "Капитан Андреево", "Лесово", "Калотина" и "Малко Търново". До 2026 година трябва да бъде реконструкцията на граничните пунктове с Турция. Предвижда се да се увеличи броя на лентите за проверка от 3 на 7 на вход, с автомобилни везни, и от 6 на 8 на изход, монтаж на нови дезинфекционни съоръжения, подобряване организацията на съществуващите ленти за пътнически автомобили и други. Тя подчерта, че трябва да се изгради нов ГКПП "Капитан Андреево", който да бъде на север от настоящия, да осигурява свързаност с АМ "Марица" с нов път на две нива. |
Зареждане! Моля, изчакайте ...
Все още няма коментари към статията. Бъди първият, който ще напише коментар!
Още новини от Национални новини:
ИЗПРАТИ НОВИНА
Виж още:
Тя е пленила сърцето на Мартин от "Игри на волята"
12:29 / 08.11.2024
Добрата новина: Дарители зарадваха 3 отделения в УМБАЛ Бургас
09:25 / 08.11.2024
Почина наш голям хирург и учен
17:39 / 08.11.2024
Адвокати от цяла България й скочиха: Или извинение, или оставка!
16:27 / 08.11.2024
Излезе седмичната прогноза за времето
11:37 / 08.11.2024
Актуални теми
Абонамент
Анкета