Това, което всеки трябва да знае е, че в ремонтираните тунели през 150 метра има аварийни SOS станции. Те са с телефон и пожарогасители. При пожар първото, което шофьорът трябва да направи е да подаде сигнал, натискайки бутона до SOS станцията. До него има и телефон за връзка с дежурния диспечер, който чрез системата за видео наблюдение веднага локализира точното място и подава сигнала към тел. 112. Автоматично се задействат светофарната уредба и пътните знаци за спиране на движението. Включва се и вентилационната система.
Според експертите при възникването на пожар първите 10 минути са най-важни за потушаването му и затова шофьорът с пожарогасителя от автомобила или от SOS станцията е необходимо да се опита да го изгаси. Без паника хората се евакуират, а автомобилите се оставят със спрени двигатели.
Задължително аварийната лента трябва да е свободна, за да може пожарни и линейки да стигнат бързо и безпрепятствено до мястото на инцидента и да окажат нужната помощ.
Информационното видео е публикувано на интернет страницата на Агенция "Пътна инфраструктура" - www.api.bg.
Този браузър не поддържа видео елемента.