Илин Димитров: България трябва да влезе в телефоните на европейците

Автор: Йоланда Пелова
Коментари (0)
20:09 / 11.10.2024
226
Очаква се отново да има много силен зимен туристически сезон. Продуктът ни има добро качество и е на добра цена, а увеличението на заетостта на хотелите се предпоставя от качественото предлагане на различни ресурси, които планината и ски-курортите ни предоставят. Това каза в предаването "България, Европа и светът на фокус“ на Радио "Фокус“ Илин Димитров – секретар на президента Румен Радев по туризъм, образование и култура.

Наблюдава се ясен дисбаланс по направление летен и зимен туристически сезон, като летният сезон изостава и все още не могат да се достигнат нивата на 2019 година, докато за зимния сезон има увеличение с 25% спрямо 2019 година. По думите му по-доброто развитие на зимния сезон се дължи на това, че българският пазар успява да покрие предлагането и полетната програма не е толкова натоварена, на голямо развитие в балнео и спа сектора, както и това, че ценообразуването е по-скъпо, но на базата на това се очаква и по-качествен продукт. "За да засилим летния сезон ни трябва много по-наситена чартърна програма и нискобюджетни авиолинии.“

По думите му ДДС ставката от 9% за общата туристическа услуга, за спортните съоръжения, за ресторантите и за туроператорите за входящ туризъм трябва да остане постоянна мярка. "Ние продаваме една година напред и цените за 2025 година са образувани на база тези 9%. Ако пак променим нещата в 12 без 5, ще бъде много лош сигнал отново към всички туроператори, към всички партньори и към всички клиенти,“  обясни той.

Според Илин Димитров улесненията в туризма винаги дават добри резултати, като има 4 направления, които трябва да бъдат оптимизирани: по направление достъпност до страната ни, издаване на визи и свързаните с това процедури; второто направление това е свързаността – оптимално работещи КПП-та, пътища и инфраструктура, върху което според него трябва да се акцентира; третото направление е качеството на продукта и четвъртото направление, което е свързано е с качеството, това са кадрите, които не достигат.

Рекламата е от съществена важност за развитието на туризма и Министерство на туризма прави чудеса от храброст с малкото средства, с които разполага държавата за рекламирането на България като туристическа дестинация. "Рекламирането директно в платформите на големите социални медии е добра стъпка в добра посока, тъй като ние трябва да влезем в телефоните на европейците и просто да се утвърдим като бранд,“ каза той и добави, че когато рекламираме нещо, то не трябва да е самоцелно, а трябва да има ясен фокус какво правим и как го правим.

Виж коментарите (0)

Още по темата (20):
11.10.2024 Фабриките за пелети са на ръба
11.10.2024 Време е за резервациите за Коледа и Нова година, за какво да внимаваме
10.10.2024 Излезе прогнозата за времето до края на тази седмица и началото на другата
09.10.2024 АПИ с важна препоръка към шофьорите
09.10.2024 PR на ГЕРБ: Това вещае люта зима
09.10.2024 Пак местим стрелките на часовника
Още новини от Национални новини:
Кирил Маричков е починал при много нелеп инцидент
Правят филм за едно от най-големите имена в българската музика пр...
Зрители: Този въпрос в "Стани богат" счупи тъпомера
Радев: Връщането на мира и сигурността в Европа е първостепенен п...
МВР вече има достъп до базата данни на тол системата, да му мисля...
Убитият 16-годишен българин открит със забита в главата брадва, б...


Виж още:


За връзка с нас:
тел.: 0700 45 024
novini@burgas24.bg

Екип

©2006 - 2019 Медия груп 24 ООД.
Burgas24.bg mobile - Всички права запазени. С всяко отваряне на страница от Burgas24.bg, се съгласявате с Общите условия за ползване на сайта и политика за поверителност на личните данни (обновени).