Работата на учителя е една от най-отговорните професии. А може би повече отвсякога поставя педагозите пред предизвикателства и тества тяхната устойчивост.
Онлайн или на живо? Как да се организира учебният процес? Въпросите са много, а напрежението допълнително създава тягостно усещане в ежедневната работа на учителите, което пък от своя страна се отразява на децата и на родителите. Получава се порочен кръг.
Решения има много - подобряване на ефективността, предварителна подготовка на уроците, повече търпение. Това неминуемо ще отнеме време. Има и различен подход - да се доверим на сигурни партньори и професионалисти, които да помогнат на учителя за качествено провеждане на учебния процес.
Този тип платформи също са няколко, но в този случай ще се спрем на
платформата IZZI на издателство Клет България.
Предназначение и функционалностIZZI е предназначена за работа с ученици в начален и прогимназиален етап. За тях са създадени и наличните в момента със свободен достъп ресурси. Платформата е жива и много често бива обновявана с нови упражнения, виртуални уроци и учебни помагала. Постепенно тя ще става достъпна и за класовете от гимназиалния етап на обучение.
Всеки учител лесно може да си направи регистрация в платформата, която веднага му отключва редица полезни функционалности и инструменти, които да улеснят работата му.
Съдържанието е разделено в различни категории и може да бъде филтрирано за лесен и бърз достъп. Например може да се филтрира по клас, по предмет или директно да потърсим конкретно заглавие - и това е активно за цялата банка от над 50 000 образователни ресурса, налични на платформата.
Още със самото влизане в IZZI учителят може да модифицира и настрои изгледа на платформата по своя собствен вкус. Да смени темата от светла на тъмна, да премести менюто с настройки там, където ще му бъде най-удобно, и изцяло да я персонализира, така че да му е лесно и приятно да борави с нея - все пак това е класната му стая.
Виртуална бяла дъска, интерактивно съдържание Ако нещо наистина липсва на учителите, това е може би дъската. Тук тя е виртуална, но пък има всички елементи, които да я направят възможно най-функционална и реалистична. Текст, молив, с който да се пише на ръка, гумичка - всичко необходимо, което да я направи удобна за учителя и да му служи така, както и обикновената дъска.
Всички ресурси в IZZI са съобразени с възрастта на децата, които ще ги използват. Уроците са пригодени за различните класове, а материалите са интерактивни и успяват лесно да привлекат интереса на децата.
Представете си, че преподавате трудна за асимилиране материя на своя клас и трябва да им разкажете как са подредени планетите в Космоса. Да, винаги могат да прочетат в учебника и да видят картинка. Тук обаче картинките са неразривна част от урока, който заедно разглеждате, а грабващите изображения са допълнени от интересни видеа и 3D упражнения, които позволяват на децата например сами да наместят всяка планета в слънчевата система с приплъзване на мишката.
Ако досега учителят е отделял много време за проверка на домашни или задачи, този проблем е решен с автоматичната проверка на всяка задача, която предлага. С натискането на един бутон учителят разбира как персонално се е представил с упражнението всеки един от учениците му и може да прецени има ли нужда някой от тях от допълнително внимание.
Говорейки за настройки и интерактивност, учителят може да настройва шрифта, така че да е удобен и да се вижда от всяко дете, а платформата предлага и функционалности за деца със специфични образователни нужди, за да направи ученето за тях и за преподавателя много по-лесно.
Класовете също са виртуалниКакво е виртуален клас и как той може да се управлява дистанционно например? На първо място, тези класове могат да бъдат създавани и с други цели, дори ако учениците не са задължително в дистанционна форма на обучение. Учителят има възможността да си създава отделни групи и да добави в тях колкото деца реши. Така може да направи специална група за ученици, които имат нужда от допълнително внимание, или пък група за деца, които ще се подготвят за състезание, и да работи само с тях. Всеки от инструментите в платформата позволява лесното управление на учебното съдържание и персонализиране към всеки един или пък към всички ученици.
Независимо как ще продължи учебният процес, добре е да знаем, че можем да разчитаме на платформа, с която свободно да управляваме ученето - както в клас, така и като извънкласно занимание. Това неминуемо ще даде възможност на преподавателите да си отдъхнат и да отделят време и за самите себе си.