Стандартите, които вече се тестват, показват какво трябва да има в едно семейство и как да постъпват родителите, за да сме сигурни, че детето е защитено. Правилата са разделени в седем групи - основни грижи, безопасност, емоционална близост, стимулиране на обучението, правила и напътствия, признаване на идентичността на детето и семейни и социални отношения. Във всяка една група изработените стандарти са поставени в червена, жълта и зелена зона. В червената зона са задължителните правила, които, ако бъдат пренебрегнати от родителите, значи детето е в риск и е необходимо спешното му извеждане от дома.
В групата на основните грижи са най-важните материалните условия, без които е невъзможно нормалното отглеждане на дете. Родителите трябва да осигуряват отопление, вода, ток, хигиена, хранителен режим, съобразен с възрастта на хлапето. Освен това те трябва да помагат с упражнения и игри за физическото развитие на малчуганите си. Според стандартите майките винаги трябва да седят в болницата с детето си, когато то е настанено за лечение. Много важно е приготвянето на храната в семейството. Детето трябва ясно да разбира, че родителите му готвят за него.
Друго важно правило за родителите е да осигурят достъп на детето до информация за сексуалното образование, злоупотребата с наркотици и подкрепата му, ако то има проблеми с гадже или приятели.
Втората група стандарти са свързани с безопасността на децата. Жилището трябва да е обезопасено и ако се установи, че родители не познават рисковете, които определена дейност крие, това може да доведе до извеждане на детето от семейството.
Възпитаването не трябва да става чрез насилие. Затова всеки родител, който поражда проблем в семейството, ще работи задължително с психолог. Ако пък детето преживее насилие, от родителите се иска да реагират незабавно, като го изслушват, застават на негова страна и търсят отговорност от насилника.
В група на "емоционалната близост" са стандартите, които карат детето да се чувства обичано и ценено. От родителите се иска да изградят доверие, да чуват и да очакват емоциите на децата, да им помагат да ги изразяват, да разговарят с тях.
Източник: в. "Стандарт"