Под логото "Потърси България" рекламата за поощрение на пътуванията вътре в страната бе разпространена из печатни и електронни медии. Общият размер на договорените досега средства по нея са 2,3 млн. лв. Спрямо 2009 г. ръстът в цялата страна на вътрешните пътувания е 2%, отчете Якимова. От всички българи, които пътуват из страната за туризъм, 60 на сто остават на едно място повече от 4 дни.
Социологическо проучване за това, доколко нагласите на хората да планират почивките си приоритетно вътре в страната показва, че всеки от туристическите сектори бележи ръст в интереса и евентуалното планиране. Около 75 на сто от интервюираните са видели ТВ рекламите, 40% са забелязали интернет посланията, 36 на сто са обърнали внимание на листовки и брошури. Билбордовете са видели 28% от участниците в анкетата, 12 на сто са слушали радиорекламата. Едва 2,4% са отчели туристическите изложения като добро място за добиване на информация за туристически пакети и услуги. В столицата обаче посетителите на такъв род събития са около пет пъти повече от средното за страната и логично ефективността също е по-висока.
Като цяло над 80 на сто от българите са положително настроени към идеята да почиват в страната си. Извън самото изследване обаче експертите отбелязват, че един от факторите, които определят дали едно семейство ще тръгне да открива непознати туристически обекти е състоянието на пътната инфраструктура. Там, където е ясно, че пътищата са осеяни с дупки, хората се отказват още преди да проучат достойнствата на мястото за посещение.
Най-активни при вземането на решение да бъде посетено ново място са потребителите на интернет, тъй като там може да бъде намерена и най-изчерпателна информация от различни източници. И докато телевизията е медията на домакините, то младите семейства с деца до 10 години първо се доверяват на световната мрежа.
Според проучването най-висок остава интересът към почивки на Черноморието, като при почивали 50% през 2010 г., за настоящата това планират 63 на сто. С еко и планински туризъм за миналата година са се занимавали 18 на сто, но за тази година прогнозата е за двойно повече хора. Удвояват се и желаещите за СПА ваканция, като от 10% през 2010 те стават 21 на сто за 2011 г. Селският туризъм бележи ръст само с 4 на сто в изявеното желание да бъде практикуван, или 16%.
Източник: в. "Монитор"